Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Lufthansa inwestuje w nową klasę biznes

Pomimo niesprzyjającej sytuacji na rynku paliw i złej kondycji przewoźników lotniczych, Lufthansa zdecydowała się na znaczące inwestycje w rozwój. Kluczowym elementem nowej strategii jest zakup nowych boeingów 747-8.

Ostatnie lata nie były łaskawe dla sektora lotniczego. Niekorzystna dla Europy sytuacja to przede wszystkim wynik kosztów sprzedaży, limitów emisji zanieczyszczeń, podatków czy daleko idących zakazów na nocne loty. Znaczny wzrost kosztów to jednak przede wszystkim zasługa galopujących cen paliwa. Obecnie kwoty potrzebne na jego zakup stanowią aż 40% wszystkich wydatków linii lotniczych. W efekcie najsłabsi przewoźnicy zbankrutowali (tylko w 2012 r. zanotowano aż siedem bankructw w tym sektorze), liderzy natomiast muszą szukać oszczędności. Konieczność taka dotyka nawet największych, w tym – niemiecką Lufthansę.

Dochodowa klasa biznes
Segment przewozów pasażerskich zwiększył w tym roku dochód Lufthansy. Jego udział w tegorocznym zysku operacyjnym grupy wynosił 349 mln euro. Znaczący wkład w ten wynik miały dochody z intensywnie rozwijających się przelotów biznesowych. Wprowadzane właśnie boeingi trafią w pierwszej kolejności na biznesowo obłożone trasy z Frankfurtu do Waszyngtonu, New Dehli, Bangalore, Los Angeles oraz Chicago. Wszystkie te destynacje funkcjonują również jako miejsce przesiadki do innych ważnych miejsc. Jak podkreślały władze Lufthansy, rozbudowywane lotnisko we Frankfurcie jest również niezwykle istotnym miejscem transferu podczas przelotów z Japonii do Ameryki Północnej.

\"\"

Samolot na miarę potrzeb

Nowy model boeinga zdaje się doskonale wpisywać w potrzeby Lufthansy i w prowadzoną przez nią strategię. Przede wszystkim dlatego, że pozwala na rozszerzenie oferty dla klasy biznes, m.in. poprzez zwiększenie liczby dostępnych w niej miejsc. Poprzedzający boeinga 747-8 boeing A380, choć cieszy się słuszną renomą świetnie zbudowanej maszyny, nie zadowalał użytkowników droższych klas. Dlatego wśród wprowadzonych w nowym boeingu 747-8 zmian, istotną rolę odgrywają właśnie udogodnienia w klasie biznesowej i pierwszej.
Opisując nową maszynę Götz Ahmelmann, wiceszef działu Alliances, Strategy and Subsidiaries w Lufthansie, powiedział, że boeing 747-8 pozwala połączyć maksymalny komfort ze stabilnością. Wrażenie na pasażerach mają robić nie tylko 15-calowe ekrany umieszczone przed każdym fotelem klasy biznesowej, lecz także nowe możliwości wypoczynku w czasie lotu. Po wciśnięciu guzika fotel zamienia się w płaskie łóżko o długości 1,98 m. Wprowadzone w nowym modelu zmiany obejmują jednak również ważne kwestie związane z ekonomiką lotów. Przede wszystkim chodzi o redukcję kosztów eksploatacji. Osiągnięcie 16%mniejszego zużycia paliwa pozwoli na znaczne ich zmniejszenie. Również o 16%niższa emisja dwutlenku węgla przyniesie Lufthansie oszczędności na opłatach za limity wydzielania spalin. Jak zapewnia główny konstruktor maszyny, Bruce Dickinson, w nowym boeingu 747-8 zredukowana została emisja hałasu i to o 30 proc. Modyfikacji uległa również wielkość całej maszyny. Wydłużenie samolotu o 5,6 m zaowocowało m.in. zwiększeniem możliwości przewozu bagażu oraz powiększeniem przestrzeni w premiowanych klasach. Nowy model może zabrać 362 pasażerów, czyli o 51 osób więcej niż poprzedni. Na pierwszą klasę przypada 8 miejsc, na klasę biznesową – 92, a na ekonomiczną – 262.

Inwestycje zamiast cięć
Dopiero czas pokaże, czy przeprowadzona w tak trudnym momencie inwestycja była dobrym czy złym pomysłem. Analiza niedawnych upadłości linii lotniczych pozwala wnioskować, że sukces w walce z kryzysem nie opiera się jedynie na zaciskaniu pasa. Bardzo możliwe więc, że zakup nowych maszyn, które w dodatku są znacznie bardziej ekonomiczne od poprzednich, przyniesie Lufthansie oczekiwane przez nią dodatkowe zyski z klasy biznes. (kp)

2012-08-23 12:29:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter