Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Centralizacja optymalizuje budżet

Według szacunków scentralizowane zarządzanie spotkaniami w firmach mogłoby zredukować koszty związane z realizacją eventów nawet o jedną czwartą.

Zaledwie jedna trzecia dużych firm wdraża program centralizacji w zarządzaniu spotkaniami, a mniej niż jedna trzecia realizuje stałą politykę w sferze spotkań oraz eventów – wynika z raportu przygotowanego przez CWT Travel Management Institute. Dwie trzecie z 222 meeting plannerów pytanych o politykę, którą się kierują, potwierdza popularność modelu zarządzania opartego na decentralizacji.
– Wydatki oraz zabiegi organizacyjne rozbite są fragmentarycznie, pomiędzy działy sprzedaży, komunikacji, marketingu i wiele innych. Wyzwaniem jest stworzenie spójnej strategii realizowania eventów – mówi Terry Sloan, dyrektor działu eventów, Carlson Wagonlit Travel North America. Wiele zależy od dojrzałości biznesowej organizacji. Okazuje się, że pod tym względem przodują firmy farmaceutyczne oraz z sektora finansowego, gdzie 64 proc. realizuje model scentralizowanego planowania.
– Z moich rozmów z kolegami z branży wynika, że w wielu polskich korporacjach decyzyjność w kwestii wydarzeń firmowych jest mocno rozproszona pomiędzy różne działy i osoby. To spowalnia pracę, ponieważ pracownicy konsultują się „każdy z każdym” i uniemożliwia kontrolę całkowitej kwoty wydatków. W firmie Allianz zarządzanie aktywnościami z zakresu MICE od dawna jest scentralizowane. Najwięcej wydatków związanych np. z wyjazdami incentive mieści się w budżecie, który mam do dyspozycji. Ewentualne wydatki „nadprogramowe” pokrywane są z innych budżetów. Od tego roku w procesie decyzyjnym bierze udział także dział zakupów, ale nie utrudnia to pracy – mówi Barbara Koper-Ochelska, zastępca dyrektora ds. organizacji konferencji i imprez, TU Allianz.
CWT szacuje światowy rynek spotkań na ok. 650 bilionów dolarów, z których 55 proc. to wydatki korporacji. Firmy oszczędzają od 10 do 25 proc., dzięki wdrożeniu scentralizowanej polityki zarządzania spotkaniami. (kb)

\"\"






Barbara Koper-Ochelska: Rozproszona decyzyjność spowalnia pracę i uniemożliwia kontrolę całkowitej kwoty wydatków. W TU Allianz zarządzanie aktywnościami z zakresu MICE od dawna jest scentralizowane.

2010-08-23 22:36:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter