Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Poland Convention Bureau ma 10 lat

Okrągły jubileusz to dobry czas na podsumowanie dotychczasowej działalności, ale również snucia planów na przyszłość. Początki nie były łatwe.

10 lat temu mało kto zdawał sobie sprawę z tego, jak ważną i dochodową częścią turystyki może być przemysł spotkań. – Przemysł spotkań, jako nowa w Polsce gałąź turystyki nie była docenianą dziedziną i w porównaniu z pozostałymi działaniami promocyjnymi, nie poświęcano jej dużo uwagi – mówi Krzysztof Celuch, kierownik PCB. Organizacja została założona w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej, w Departamencie Planowania Marketingowego. Pierwszym dyrektorem był Zbigniew Kowal. Zespół specjalistów, który tworzył tą instytucję z biegiem lat się zmieniał. Obecnie oprócz Krzysztofa Celucha tworzą go także Aneta Książek, Karolina Gajewska oraz Kinga Soćko.

Profesjonalna promocja
Właściwie od początku swojej działalności Poland Convention Bureau stawiało na kontakty z profesjonalistami z branży. Już w 2003 roku zorganizowano pierwszą podróż studyjną. Bardzo ważne w działalności było także promowanie Polski wśród zagranicznych przedstawicieli branży, między innymi podczas międzynarodowych targów i innych wydarzeń dla światowych specjalistów w dziedzinie MICE. Od początku współpracowano też z istniejącymi już stowarzyszeniami – owocem takich wspólnych działań był chociażby program Ambasadorów Kongresów Polskich, którego inicjatorem było Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce. Program realizowany jest do dziś i ma duży wpływ na obecny kształt polskiej branży rynku spotkań.

\"\"

Im dalej, tym łatwiej

Obecnie dużo łatwiej przeprowadzić wiele projektów promocyjnych, gdyż nie tylko przedstawiciele branży MICE, ale również sektory z nią powiązane zauważają, jak duże korzyści ten rynek może przynieść polskiej gospodarce. W całej Polsce przemysł spotkań od kilku lat odgrywa zdecydowanie większą rolę. PCB postanowiło wykorzystać sprzyjający klimat. Lata 2010 i 2011 były dla biura okresem wielu ciekawych projektów. Podejmowane w tym czasie inicjatywy w ramach projektu „Promujmy Polskę Razem” pozwoliły na prezentację polskiego przemysłu spotkań na szeroką skalę. Okazuje się jednak, że nie wszystkie przedsięwzięcia można zrealizować tak łatwo, jak mogłoby się wydawać. – Jednym z kluczowym projektów jest monitoring spotkań i wydarzeń biznesowych w ramach raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce”. Od 4 lat staramy się zachęcać obiekty do przekazywania danych, tak aby udowodnić rolę przemysłu spotkań i jego wkład w lokalną gospodarkę. Chcielibyśmy, aby więcej podmiotów przyłączyło się do tego projektu, pamiętając jednocześnie o jego podstawowych założeniach – mówi Krzysztof Celuch.

Plany na przyszłość
Obecnie działania biura skupiają się na wielu płaszczyznach, między innymi na współpracy z Regionalnymi Convention Bureaux oraz pomocy przy tworzeniu nowych instytucji tego typu. Bardzo ważne są też działania promujące Polskę na nowych rynkach zagranicznych oraz tworzenie raportów i katalogów (Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce, czy Unique Venues in Poland), które pomogą w zobrazowaniu polskiego przemysłu spotkań. (mg)

2012-10-23 16:33:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter