Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

„Katowice. Dla odmiany”

Stolica śląskiej aglomeracji aspiruje do tytułu lidera „meeting industry”. Według badań Instytutu Turystyki w Warszawie około 12-15% podróży krajowych jest związanych z wykonywaną pracą. Miastem dostrzegającym potencjał przemysłu spotkań są Katowice, dla których turystyka biznesowa jest jednym z kluczowych produktów turystycznych.

W 2012 roku w obiektach miejskich odbyło się ponad 6 tys. spotkań o charakterze konferencyjnym, które zgromadziły 520 tys. osób, co stanowi 10% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Zdaniem Krystiana Gryglaszewskiego z Convention Bureau Katowice – miasto i największa w Polsce aglomeracja śląska mają szansę zaistnieć jako ważny kierunek turystyki biznesowej w Polsce.
Nowa strategia promocji przyjęta w 2013 roku i hasło „Katowice. Dla odmiany” wyrażają nie tylko dokonującą się od kilku lat transformację miasta, ale i jego innowacyjne oblicze – dodaje.
Przełomem w rozwoju Katowic jako ośrodka dużych wydarzeń biznesowym stała się budowa Międzynarodowego Centrum Kongresowego. Dzięki inwestycji duże wydarzenia typu Europejski Kongres Gospodarczy będą odbywały się w jednym miejscu. 18 sal konferencyjnych, sala koncertowa na 10 tys. osób, sala bankietowa mogąca pomieścić tysiąc uczestników. Centrum, które ma zostać oddane do użytku pod koniec 2014 roku wraz z powstającymi tuż obok nową siedzibą Muzeum Śląskiego i Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia stworzą „Strefę Kultury”, praktycznie nową dzielnicę Katowic, strategiczną dla kulturalnego, biznesowego i turystycznego rozwoju miasta. A jest o co walczyć. W ubiegłym roku turyści biznesowi wydali w Katowicach prawie 100 mln złotych.
– W teorii przemysłu spotkań mówi się, że czym większe zawirowanie, tym większa chęć do spotkań, doszkalania się, zdobywania wiedzy o konkurencji. „Meeting industry” będzie rosnąć w siłę – podkreśla dr Krzysztof Cieślikowski, autor „Raportu o rynku turystyki biznesowej w Katowcach” z Górnośląskiej Wyższej Szkoły Biznesu.
Czy skala inwestycji, mających na celu przekształcenie Katowic w centrum biznesowo-turystyczne da pożądane efekty? Wyniki przedstawione w raporcie budzą optymizm: 84% ankietowanych chce ponownie powrócić do Katowic, a aż 92% uczestników spotkań biznesowych zamierza skorzystać z tej samej bazy noclegowo-wystawienniczej. (jk)

2013-05-27 09:25:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter