Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Frekwencja on-line coraz większa

Rośnie liczba uczestników biorących udział w wydarzeniach MICE za pośrednictwem internetu.

Dane na temat uczestników wirtualnych zostały zamieszczone w najnowszym raporcie Digital Event Benchmark Report przygotowanym przez Virtual Edge Institute na zlecenie firmy Freeman (zajmuje się ona organizacją konferencji i wydarzeń specjalnych). Zdaniem 67,7% ankietowanych w ostatnim czasie coraz więcej osób chce uczestniczyć w eventach on-line, bez osobistej obecności na imprezie. Przeciwnego zdania jest jedynie 9,7% pytanych. Co więcej, wirtualni uczestnicy wcale nie są krótkimi gośćmi na wydarzeniach tego typu i nie pojawiają się w sieci tylko na chwilę. 35% przyznaje, że udział w evencie on-line zajmuje im więcej niż 5 godzin, 2/3 poświęca na to przynajmniej dwie godziny lub nieco więcej.

Przede wszystkim odległość
Wśród najczęściej wymienianych powodów, które motywują uczestników do korzystania z rozwiązań technicznych umożliwiających im zdalne uczestnictwo w evencie wymieniana jest chęć edukacji i podnoszenia kwalifikacji. Niemal 60% ankietowanych chce korzystać z programu merytorycznego imprezy, w której nie mogliby wziąć udziału osobiście ze względu na konieczność dalekiej podróży i związane z tym koszty finansowe oraz brak czasu. Połowa respondentów robi to z pobudek prestiżowych – chcą, aby reprezentowana przez nich firma oraz oni sami byli obecni na kluczowych międzynarodowych imprezach ze swojej dziedziny.

Nie taki diabeł straszny
Mimo rosnącej popularności spotkań wirtualnych i hybrydowych organizatorzy tradycyjnych eventów, konferencji i kongresów mogą spać spokojnie. Większość osób biorących udział w imprezach za pośrednictwem internetu bierze bowiem równocześnie aktywny udział w spotkaniach face to face. Pytani w badaniu Digital Event Benchmark Report przyznają, że ilość osób pojawiających się na organizowanych wydarzeniach „w realu” także się zwiększa. Takiego zdania jest aż 41,9% z nich, a przeciwną opinię podziela jedynie 10,8% ankietowanych. Technika stanowi więc dobre uzupełnienie, a nie konkurencję dla tradycyjnych spotkań. Może być też sposobem na promocję wydarzenia wśród osób, które nie chcą uczestniczyć w nim osobiście. Udział wirtualny może sprawić, że w przyszłości zmienią swoje nastawienie. Przemawiają za tym kolejne twarde dane. 17,5% organizatorów przyznaje, że ponad 30% osób, które brały udział w imprezie on-line, pojawiło się na jej kolejnych edycjach w realu, co jest bardzo zadowalającym wynikiem. Przygotowując raport autorzy przeprowadzili badanie na grupie 200 osób. Znaleźli się wśród nich organizatorzy wydarzeń MICE pracujący w agencjach oraz przedstawiciele firm, korporacji i stowarzyszeń zlecających tego typu imprezy. (mk)
www.freemanco.com
\"\"

2013-06-27 18:07:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter