Strona główna  |  Wydania cyfrowe  |  Reklama  |  Kontakt

 
Aktualności

»

W tym sezonie na plażach dominował live marketing

W polskich nadmorskich kurortach królują małe obrandowane logiem organizatora „eventowe” miasteczka, do konstrukcji których służą m.in. namioty, meble plażowe i banery.

Wakacje, uznawane kiedyś w branży za sezon ogórkowy, wypełniają teraz eventy na plażach skierowane do konsumentów – urlopowiczów, którzy wpisują się w target poszczególnych marketerów.
Projekt Avivy, zakładający dotarcie do każdego typu odbiorcy, to miasteczka, które pojawiły się w Helu, Jastarni, Władysławowie i Łebie. W każdym mieście gościły przez 6 dni, a w programie przewidziano konkursy, koncerty, a dla dzieci i rodziców zabawy z animatorami. Podzielenie eventu na dwie części, czyli plażę i centrum danego kurortu umożliwiło lepszą i częstszą komunikację z potencjalnym odbiorcą przekazu. Dodatkowo Aviva zorganizowała boiska do gry w siatkówkę plażową, które pojawiły się na Helu, w Jastarni, Krynicy Morskiej, Łebie i Mielnie. W ramach wieczornych atrakcji Aviva przygotowała kino letnie na Helu, w Jastarni, Dębkach, Łebie, Darłówku Wschodnim, Mielnie, Kołobrzegu i Niechorzu. Organizacją eventu zajęła się agencja New Look Group, a za koordynację działań odpowiadał dom mediowy Universal Mccann. – Przygotowania do imprez trwały już od początku roku, ponieważ cała akcja Avivy tak naprawdę składała się z trzech oddzielnych projektów, gdzie każdy wymagał innego podejścia. Prace przygotowawcze polegały głównie na zorganizowaniu całej logistyki: na ustaleniu lokalizacji pod daną aktywność, doborze zespołów ludzi odpowiedzialnych za poszczególne projekty, zatrudnienie zespołu animatorów oraz hostess i produkcję niezbędnych materiałów. Wszystkie te etapy wymagały poza starannością w działaniu, po prostu czasu – komentuje Mariusz Gibała, new business manager, New Look Group.
Producent sprzętu fotograficznego Nikon odwiedza ze swoimi miasteczkami Sopot, Gdańsk, Łebę i Krynicę Morską. Wybór lokalizacji podyktowany był dobrą współpracą zarówno z Miejskimi Ośrodkami Sportu i Rekreacji, jak i z prywatnymi dzierżawcami plaż. Odwiedzający je mieli szansę wykonać i wydrukować własne wakacyjne zdjęcia, na tle palm i w kwiatowych girlandach, testując przy okazji sprzęt Nikona. Dziennie średnio wykonywanych było od 100 do 200 sesji. Organizatorzy nie zapomnieli o najmłodszych wczasowiczach i przygotowali dla nich place zabaw. – Jedno z największych wyzwań organizacyjnych w trakcie letnich działań prowadzonych nad morzem, stanowi niepewna pogoda. Na szczęście tegoroczna wakacyjna aura jest dla nas jak dotychczas sprzyjająca, choć każde warunki pogodowe są dobre do robienia zdjęć – mówi Magdalena Michalska-Szmidt, kierownik marketingu i PR, Nikon Polska. Za realizację akcji Nikona „Jestem na wakacjach” odpowiada firma Maann66 Promocja i Reklama.
Na zlecenie GG Network i Allegro agencja Orange Promotion zorganizowała letni nadmorski cykl promujący OtoWakacje.pl i GaduAir, którego głównym partnerem była firma LG. Wybór tej agencji podyktowany był m.in. współpracą zleceniodawcy z jej bliskim partnerem, agencją MDT. – Oni przeprowadzali nasze akcje promocyjne przy okazji Sunrise Festiwal i En Trance. Wiedzieliśmy, że i tym razem możemy na nich polegać i że przygotują imprezę realizującą nasze cele – mówi Agnieszka Gajzler, dyrektor pionu promocji, GG Network.
Akcja objęła pięć eventów, a każdy z nich składał się z dwóch części. W ciągu dnia oprócz gier, zabaw i pokazów aplikacji GaduGadu i OtoWakacje na telefony komórkowe, można było spotkać hostessy jeżdżące na segway’ach, które informowały o produktach GaduAir. Dla posiadaczy telefonów w sieci GaduAir przewidziano również przejażdżki monster truckiem i pływanie w waterballu. Wieczorem zaś odbywały się imprezy w klubach, mających bezpośredni dostęp do plaży, podczas których można było zdobyć ciekawe gadżety. – W tej akcji, oprócz kreowania pozytywnego wizerunku marki, bardzo ważnym elementem dla nas jest rozwój pod kątem user experience. Uczestnicy zabaw, by coś zyskać, musieli wejść z nami w interakcję. Zrealizowane zostały również plany sprzedażowe Gadu Air, a google analytics wykazało zwiększoną liczbę wejść na stronę internetową eventu – dodaje Agnieszka Gajzler. (xb)


\"\"








Agnieszka Gajzler: W akcji GG, oprócz kreowania pozytywnego wizerunku marki, bardzo ważnym elementem dla nas jest rozwój pod kątem user experience. Uczestnicy zabaw, by coś zyskać, musieli wejść z nami w interakcję.


\"\"






Mariusz Gibała: Przygotowania do eventu Avivy trwały już od początku roku, ponieważ cała akcja tak naprawdę składała się z trzech oddzielnych projektów, gdzie każdy wymagał innego podejścia.

2010-09-06 09:01:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Wydarzenia

»


Ludzie branży

»

Łukasz Mączka

Dyrektor sprzedaży i marketingu w Crystal Mountain

O sobie: 

Zawodowo
Od zawsze sprzedawca. Od ponad dekady hotelarz. Całe zawodowe jego życie związane jest ze Śląskiem Cieszyńskim i Beskidami. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Prywatnie
Jest miłośnikiem psów. Aktualnie towarzyszy mu Astor – kundel doskonały ze schroniskową przeszłością. Razem odkrywają piękno Beskidów, a wędrówki pozwalają im ładować baterie.

Obserwuj nas w mediach społecznościowych

»


        
Napisz do nas

»

Newsletter

»

Zamów newsletter