Każdy event organizowany przez Teambuilding Academy opiera się na dwóch głównych zasadach: tworzenia dynamiki w grupach (uczestnicy muszą pracować w zespołach) oraz uczenia się przez rozrywkę (uczestnicy nie są biernymi obserwatorami, ale stają się aktywnymi uczestnikami imprezy). Wszystkie wydarzenia o charakterze teambuildingowym muszą być bardzo interaktywne, bardziej niż każda inna impreza.
Dobrym przykładem tutaj może być event firmowy, który ostatnio organizowaliśmy dla grupy 200 osób. Na początku goście imprezy dostali kilka godzin na własne strategiczne dyskusje, a następnie zaczęli się uczyć gry na klasycznych instrumentach, żeby pod koniec wieczoru stworzyć własną firmową orkiestrę. Hasłem imprezy było „Niemożliwe jest możliwe”, a głębszym celem całego wydarzenia było pokazanie, iż każde wyzwanie, mimo że niesie za sobą ryzyko porażki i kompromitacji, można podjąć, jeżeli ma się silny i zgrany zespół.
Podsumowując: najważniejszym celem każdej imprezy korporacyjnej jest praca zespołowa, której motywem jest nawiązanie relacji pomiędzy pracownikami różnych działów, podniesienie zaufania wśród nich, a także popularyzacja wartości korporacyjnych i samej strategii firmy.
Więcej przeczytasz w marcowym wydaniu MICE Poland
W numerze MICE Poland 15 marca - 15 kwietnia 2018 (3/172)
Od redakcji: Dobry pracownik jest na wagę złota
Miesiąc komentuje Anna Nowakowska: Nadszedł czas na wdrożenie dobrych praktyk
KOMENTARZE
Żaneta Berus: Coraz lepsza jakość targów
Sebastian Oprządek: Wieczne poprawki
Krzysztof Gawrych: Biała Księga też jest kobietą
ROZMOWA NA OTWARCIE
Silny i zgrany zespół może podjąć każde wyzwanie
O łączeniu biznesu i rozrywki oraz postępie technologicznym w branży spotkań z Danim Polajnarem, współzałożycielem i CEO Teambuilding Academy, firmy organizującej imprezy teambuildingowe.
AKTUALNOŚCI
Niestandardowe realizacje celem nowej agencji
Rynek eventowy powiększył się ostatnio o nową agencję – Fluo – która oferuje swoim klientom kompleksową organizację eventów oraz wsparcie PR
RejsClub.pl złożył zawiadomienie o niewypłacalności firmy
O narzędziach biznesu z MPI
Zarządzanie projektem, niekiedy pozornie chaotyczne, nigdy nie powinno utracić struktury i porządku. Wiedzą o tym uczestnicy warsztatów rozwojowych – „Meeting Professional Excellence Classes”.
Poznań gospodarzem kongresu lipidologów
Herra – skupiaj się na detalach
Modeli sprzedaży jest niemal tak dużo jak klientów i sprzedawanych produktów. Value Based Selling to jeden z nich.
Branża szkoli przyszłe pokolenie event managerów
Psychologia i strategia, czyli obrady KAE
Miejsce eventu w kampaniach marketingowych, badanie skuteczności spotkań i e-sport to tylko niektóre spośród tematów poruszonych podczas kolejnej sesji Okrągłego Stołu Klubu Agencji Eventowych.
WEC 2018 z nową formułą spotkania
Więcej wystawców kosztem jakości
Największe litewskie targi dedykowane branży spotkań odbyły się w Wilnie już po raz szósty.
AIM International Group wprowadza firmowy Kodeks Etyki
SOIT i Reps współpracują w zakresie wprowadzania dobrych praktyk
OBIEKTY
Marriott obcina prowizje meeting plannerom
Rosnące koszty utrzymania hoteli skłoniły sieć do obniżenia wynagrodzenia meeting plannerów, którzy z nią współpracują.
Przyznano nagrody Meetings Star Awards 2018
O idealnym obiekcie na event i o tym, jak go znaleźć
STOWARZYSZENIA
Wyróżnienia dla mecenasów kongresów
W statucie Programu Ambasadorów Kongresów Polskich zostały wprowadzone zmiany, które umożliwią nadawanie tytułu Mecenasów Kongresów.
SBE zintensyfikuje promocję Polski zagranicą
Nowy zarząd i przewodniczący IAPCO
AKTUALNOŚCI
Organizatorzy wydarzeń w depresji?
Uczestnicy i organizatorzy spotkań często cierpią na mniejszą lub większą depresję po zakończonym dużym wydarzeniu, wynika z badania platformy Meetings&Conventions.
Agencja Power z kolejnymi nagrodami
Certyfikat „Solidnej Firmy” i statuetka „Tygrysy Biznesu” to dwa prestiżowe wyróżnienia, które zdobyła agencja eventowa Power na początku 2018 r.
RAPORT
Incentive travel głównym motywatorem 2018 r.
Intensyfikacja wielu czynników negatywnie wpływających na podróżowanie – klęski żywiołowe, akty terroryzmu czy problemy gospodarcze – nie wpływa bezpośrednio na rynek turystyczny. Ludzie coraz chętniej i częściej podróżują i tę tendencję dostrzegają korporacje, które wybierają incentive jako sposób na motywację pracowników.
TEMAT NUMERU
Renomowane muzea poważnie traktują współpracę z branżą
Wybór miejsca eventu to jedna z najważniejszych decyzji podejmowanych przez organizatora podczas planowania wydarzenia. Zazwyczaj sale, w których przygotowane są różnego rodzaju gale, mają neutralny wystrój, niekiedy jednak organizatorzy decydują się bardziej oryginalne lokalizacje.
REGION
Warmia i Mazury – w spotkaniach jest dobrze, może być dużo lepiej
Poszukiwanie sposobów na wydłużenie sezonu turystycznego jest dla województwa warmińsko-mazurskiego dobrą motywacją do rozwijania oferty dla turystów biznesowych.
AKADEMIA ZLECENIODAWCY
Event powinien być spójny z marką
Z Beatą Nanasik, dyrektor zarządzającą Centrum Komunikacji, Marketingu i Badań w Banku Pekao SA, o roli event marketingu w planowaniu kampanii oraz o społecznie zaangażowanych imprezach rozmawia Jadwiga Biernacka.
WARSZTAT
6 prostych tricków, jak zbudować hype, czyli social media w organizowaniu eventów
Jednym z najbardziej satysfakcjonujących momentów w pracy event managera jest obserwowanie przygotowanego przez siebie wydarzenia, na którym ludzie doskonale się bawią. Aby jednak osiągnąć taki efekt, należy zebrać odpowiednie audytorium i uczestników zainteresowanych poruszaną przez nas tematyką.
PRAWO
Event w kosztach firmy tylko dla etatowych pracowników
WARSZTAT
Wybieramy… bar
Bar jest nieodłączną częścią prawie każdego wydarzenia biznesowego. Ale bar to nie tylko alkohole – to również obsługa czy choćby sam mebel, od którego wyglądu czy kształtu może wiele zależeć.
AGENCJE/LUDZIE
Zmiany personalne w agencjach i obiektach: Adriana Bierantowicz-Jadczak, Kamil Lipski, Łukasz Karpiński, Magdalena Małecka, Jarosław Straś, Joanna Puchałka, Dorota Manicka, Michał Supieta, Łukasz Barnicki, Michał Konopka.
10 minut z… Bartbo
Personalnie… Monika Dymacz-Kaczmarczyk
FOTOKRONIKA
Biało-czarne urodziny Concordia Design
Nieformalnie podczas Convene 2018
Traviata dla Forum Humanum Mazurkas
O osobowościach event managerów z KAE
Zamów prenumeratę MICE Poland