Wojciech Cłapiński, wiceprezes zarządu El Padre, Osobowością Roku MICE Poland 2011 w kategorii Organizator.
Wie, w jaki sposób pogodzić wyjątkową kreację z profesjonalną realizacją organizowanych wydarzeń. Jak mówi, w branży MICE nie ma typowych imprez, ponieważ każda z nich ma zupełnie inną specyfikę. Zadaniem agencji jest przygotować event w taki sposób, aby idealnie wpisywał się w potrzeby zleceniodawcy. We współpracy z klientami stawia na budowanie długoterminowych relacji.
Podkreśla, że agencję, której jest współzałożycielem tworzą czterej wspólnicy i przyjaciele (czyli oprócz Wojciecha Cłapińskiego, Sebastian Oprządek, Paweł Lewicki i Piotr Karasiński) Zawsze powtarza, że na organizowanych przez nich wydarzeniach, klient powinien czuć się jak gość. Z tego powodu każdą imprezę starają się dopasować do indywidualnych potrzeb i planu marketingowego zleceniodawcy. Kreowane wydarzenia muszą być więc spójne z założonym wizerunkiem produktu czy firmy, aby przekazywać jej główną ideę oraz skutecznie trafiać do wskazanych odbiorców.
Wojciech Cłapiński jest absolwentem Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim. Swoją karierę w branży eventowej rozpoczynał w 1996 roku w agencji Jamboree, gdzie odpowiadał za przygotowanie różnego rodzaju koncertów i festiwali. Był także menadżerem zespołu Gaelforce Dance. W 2005 roku rozpoczął współpracę z Eskadra Events, w której pełnił początkowo funkcję event managera. Po kilku latach, przechodząc przez wszystkie stopnie kariery zawodowej awansował w tejże firmie na stanowisko dyrektora zarządzającego. Obecnie, jako wiceprezes zarządu El Padre uczestniczy we wszystkich wydarzeniach produkowanych przez agencję. W ciągu ostatniego roku udało mu się wraz zespołem agencji pozyskać i zorganizować wiele dużych i spektakularnych imprez, m.in. Lexus Fashion Night z udziałem Milli Jovovich, event „Open House” dla Sony Polska, wakacyjny roadshow „Studio Plus” dla Polkomtela, roadshow „Używany Gwarantowany” dla Peugeot Polska, imprezę masową „Z Trójką bezpiecznie do celu”, strefy marki Camel i Winston na największych wydarzeniach muzycznych w Polsce, wielkoformatowe projekcje multimedialne dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz „Sony 3D Roadshow” odbywający się w Polsce, Czechach, na Słowacji i w Słowenii. Równoległe zorganizowanie trzech roadshows, dla trzech różnych klientów, przy jednoczesnym prowadzeniu innych pojedynczych projektów eventowych, poczytuje za jeden ze swoich największych ubiegłorocznych sukcesów. Podobnie jak to, że udało mu się pozyskać kilku nowych klientów, a kierowana przez niego agencja El Padre zwiększyła swoje obroty o jedną trzecią, w porównaniu do roku poprzedniego. Zdaniem Wojciecha Cłapińskiego w biznesie należy kierować się takimi samymi, podstawowymi wartościami i zasadami etycznymi, co w życiu prywatnym. Biznes jest dla niego synonimem rywalizacji w sportach samochodowych, gdzie, jak mówi, nie wszystko co prawda zależy od człowieka, ale i tak to człowiek właśnie jest motorem największych zmian i sukcesów. Do dalszej pracy determinują go najbardziej kolejne wygrane i dobrze zrealizowane projekty, a także rozwój osobowy i zawodowy współpracowników.
W eventach od zawsze
Profesjonalizm i niebywałe doświadczenie. Organizacją eventów zajmuje się już od czasów swoich studiów. Połączenie pasji i doświadczenia powoduje, że przygotowywane przez niego imprezy są dopracowane do perfekcji. Kapituła zwróciła szczególną uwagę na jego odpowiedzialność i wynikające z niej zaufanie biznesowe. Mimo że posiada niezwykle barwną osobowość, bez obaw można powierzyć mu do realizacji nawet najbardziej złożone logistycznie wydarzenie. W tym, co robi widać ogromne zaangażowanie. Ma bardzo dobre relacje zarówno z klientami, jak i podwykonawcami. Poza profesjonalnym działaniem wewnątrz swojej firmy, silnie angażuje się także w życie branży. Ma wpływ na kondycję całego polskiego sektora spotkań.