Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Stop wydłużaniu terminów płatności

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i inne podmioty zrzeszone w Federacji Firm Komunikacji Marketingowej, opublikowały „Stanowisko SKM SAR, OFBOR, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB i ZFPR wobec praktyk w obszarze terminów płatności stosowanych przez Polpharmę”.

Publikacja tekstu jest reakcją na oświadczenie firmy Polpharma dotyczące wydłużenia terminów płatności do 120 dni.
Przed publikacją pism wspomniane organizacje wystąpiły do Polpharmy z propozycją spotkania w celu omówienia stanowisk obu stron w tym zakresie. Nie doczekawszy się odpowiedzi (list został wysłany 23 grudnia, poproszono o odpowiedź do 20 stycznia), stowarzyszenia zdecydowały się na poinformowanie opinii publicznej o całej sytuacji. W oświadczeniu, które trafiło do mediów czytamy, że praktyka wydłużania terminów płatności powyżej 60 dni jest nie tylko niezgodna z zasadami współżycia społecznego i ideą odpowiedzialnego biznesu, ale również z obowiązującymi przepisami prawa. W dokumencie pojawia się również kwestia ewentualnego skierowania sprawy na drogę sądową. Stowarzyszenia informują w nim również o wcześniejszej próbie podjęcia dialogu z Polpharmą. – Nasze zaproszenie do rozmowy w celu wymienienia się racjami obu stron oraz wspólnego poszukania optymalnego dla wszystkich zainteresowanych rozwiązania nadal pozostaje aktualne – czytamy pod koniec listu.

W reakcji na ten dokument Polpharma zdecydowała się podjąć rozmowy. Federacja postanowiła więc zawiesić działa sądowe i spróbować polubownie wypracować rozwiązanie sporu. – Oczywiście w naszej opinii najlepiej byłoby doprowadzić do wypracowania rozwiązania korzystnego dla wszystkich stron poprzez dialog, bez konieczności angażowania aparatu państwowego. Deklaracja ze strony Polpharmy o rozpoczęciu dialogu sprawiła, że zastąpiliśmy list przedprocesowy propozycją ustalenia terminu spotkania – mówi Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR Federacji Związków Komunikacji Marketingowej.

Polpharma nie jest jedyną firmą, która dąży do wydłużenia terminów płatności. Na przełomie października i listopada Unilever przesłał do swoich kontrahentów zawiadomienie o ich wydłużeniu z 60 do 90 dni.
Federacja Firm Komunikacji Marketingowej podjęła działania również w tym przypadku (list do Unilevera został wysłany w tym samym czasie, co do Polpharmy, również tutaj poproszono o odpowiedź do 20 stycznia). W tym terminie Unilever ustosunkował się do pisma. Strony rozpoczęły rozmowy w celu przedstawienia swoich argumentów i wypracowania rozwiązania problemu. – Zdecydowaliśmy się kontynuować rozmowy w wąskim gronie – informuje Paweł Tyszkiewicz. – Jesteśmy przekonani, że jest to rozwiązanie lepsze dla zainteresowanych. Do momentu trwania rozmów nie będziemy szczegółowo wchodzić w argumentację obu stron. (mg)



2014-02-21 10:02:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter