Incentive travel i marketing bezpośredni – (nie)oczywisty związek
Pierwsza w tym roku konferencja Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel przebiegała pod hasłem „Nowe spojrzenie na incentive travel”. Głównym celem było zaprezentowanie stanowiska SOIT-u, że incentive travel to efektywne narzędzie biznesowe, którego zastosowanie może i powinno mieścić się w obszarze marketingu bezpośredniego. Ta teza była wstępem do wymiany poglądów.
Podczas spotkania zastosowano formułę World Cafe, dzięki której dyskusja toczy się zarówno przy stolikach, jak i na forum. Wśród uczestników znaleźli się reprezentanci różnych środowisk – przedstawiciele agencji reklamowych, korporacji, organizatorzy wyjazdów incentive.
Podczas spotkania postawiono kilka istotnych dla tematu pytań m.in. Jakie jest zapotrzebowanie na incentive travel, a jakie na programy incentive travel? Kiedy takie programy skutecznie budują lojalność? Czy incentive travel jest narzędziem marketingu bezpośredniego? Kilkakrotnie wywiązywały się ożywione dyskusje, dzięki którym można było poznać poglądy i „bolączki” zarówno zleceniodawców, jak i organizatorów. Przy stolikach, oprócz stwierdzeń, że związki incentive travel z marketingiem bezpośrednim powinny być oczywiste, pojawiały się głosy krytyczne, prorokujące, ze w Polsce nieprędko nastąpi takie utożsamienie. Zleceniodawcom – korporatom wytykano brak świadomości i nierozsądne gospodarowanie budżetami, wprowadzanie wewnętrznych zakazów dotyczących programów lojalnościowych, a organizatorom – rutynowe podejście do współpracy z klientem, omijanie prawa (np. brak licencji oraz zezwoleń, które „nie są ważne, dopóki coś złego się nie stanie”) i manipulowanie budżetami. Pojawił się także wątek poświęcony podziałowi incentive’owego tortu i nieoficjalnym konfliktom na linii agencje reklamowe i marketingowe oferujące klientom „full service” – biura podróży, które „robią incentive’y tanio, bo na innych standardach” – firmy specjalizujące się w wyjazdach tego typu, „do których korporacje zwracają się gdzieś na końcu, nie rozumiejąc, że w przypadku incentive travel budżet musi być inny, niż przy organizacji wczasów last minute”.
Jako prelegenci wystąpili Michał Czerwiński z InDreams, Krzysztof Michniewicz z Incentive Concept Poland i Cezary Wilemajtys z United Partners. W roli gościa specjalnego, który przybliżył zagadnienia z zakresu marketingu bezpośredniego, pojawił się Piotr Pokrzywa, były dyrektor generalny Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego – patrona merytorycznego konferencji. Konferencję koordynowała Justyna Skubis, dyrektor zarządzająca stowarzyszenia.
Spotkanie odbyło się 25 marca w warszawskim Hotelu Sheraton. (kb)
www.soit.net.pl
2010-07-14 20:47:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»