Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Nowa odsłona Warsaw Convention Bureau

Przejście z aktywności czysto promocyjnej do działań sprzedażowych – taki jest najważniejszy cel, jaki stawia sobie Warsaw Convention Bureau po reorganizacji. Biuro z początkiem 2014 zostało częścią Warszawskiej Organizacji Turystycznej.

Warsaw Convention Bureau (WCB) od początku swojego istnienia działało w ramach Stołecznego Biura Turystyki, które jest jednostką budżetową Urzędu Miasta. Z końcem roku 2013 WCB zostało zamknięte w strukturach miejskich i od stycznia 2014 na nowo otwarte w Warszawskiej Organizacji Turystycznej (WOT) – stowarzyszeniu o charakterze publiczno-prywatnym. W połowie marca nastąpiło podpisanie ostatnich oficjalnych dokumentów, które usankcjonowały nową przynależność biura i istniejący od początku roku stan rzeczy.

Dotrzeć do zleceniodawców
Wraz ze zmianą przynależności Warsaw Convention Bureau zmienia również sposób swojego funkcjonowania. Z aktywności promocyjnej biuro planuje przejść w tryb sprzedaży destynacji, czyniąc swoim priorytetem aktywne pozyskiwanie wydarzeń o możliwie największym potencjale biznesowym – zarówno dla lokalnej branży jak i dla całego miasta. W dotarciu do potencjalnych klientów warszawskie Convention zamierza posiłkować się przede wszystkim bazami danych – własnymi, zebranymi przez 10 lat dotychczasowej działalności oraz tymi, na których pracuje wspólnie ze swoimi partnerami. Oprócz tego planowany jest również udział w targach branżowych, workshopach i imprezach roadshow. – Tego typu projekty przygotowaliśmy już w ubiegłym roku – w Niemczech, wspólnie z Mazurkas Travel Poland i w Paryżu, razem z Allegro Agency, członkami WOT. Formuła wspólnego wyjazdu reprezentantów miasta, z przedstawicielami agencji sprawdziła się bardzo dobrze. Dzięki temu nasi klienci mogą zapoznać się zarówno z ofertą MICE-ową Warszawy, jak i z konkretnymi propozycjami organizacji eventów w tym mieście – mówi Mateusz Czerwiński, senior marketing manager. Oprócz tego warszawskie Convention chce organizować fam tripy dla uczestników odbywających się w stolicy konferencji i kongresów. Aktywność WCB, przynajmniej na początku skupiać będzie się na rynkach, gdzie były już prowadzone działania promocyjne, a marka Warszawy, jako destynacji MICE jest rozpoznawalna. Chodzi tutaj m.in. o rynki francuski, brytyjski, niemiecki, a także kraje Beneluksu, Austrię i Szwajcarię. Ma to pomóc w łatwiejszym dotarciu do klientów i sprowadzeniu przygotowywanych przez nich imprez do Warszawy.

Sami na siebie zarobią
Jednocześnie, w ramach bieżących zadań, WCB będzie wspierać wydarzenia, których ranga i wartość merytoryczna (kongresy naukowe z udziałem noblistów, fora gospodarcze, konferencje branżowe) podnoszą prestiż i budują wizerunek Warszawy, głównie na rynku międzynarodowym. Działania te, to z jednej strony element pracy z lokalnym środowiskiem akademickim (m.in. program Ambasadora Kongresów Polskich), a z drugiej jeden z filarów oferty Warsaw Convention Bureau dla zagranicznych organizatorów – mówi Monika Białkowska, dyrektor WOT.
Biuro rozważa również docelowo wprowadzenie rozwiązań, które pozwolą na sfinansowanie części jego działań sprzedażowych i marketingowych. W tym momencie całość działań WOT jest finansowana ze składek członkowskich, z których największa płynie z Urzędu Miasta (800 tys. zł, z czego 500 tys. zł przeznaczone jest na WCB). – W długoterminowej perspektywie niezbędna wydaje się dywersyfikacja źródeł finansowania, dlatego też przyglądamy się różnym modelom polskich i zagranicznych conventions – mówi Monika Białkowska. (mk)

2014-04-18 13:48:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter