Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Konflikt na Wschodzie jest szansą dla Polski

Agresywne działania Rosji powodujące polityczne napięcie na linii Wschód – Zachód stwarza szansę dla polskiego przemysłu spotkań. Takie wnioski przedstawiono na seminarium Poland Meetings Destination.

Seminarium PMD zostało podzielone na dwie części. Pierwszy panel dyskusyjny skupił się na perspektywach rozwoju turystyki przyjazdowej i przemysłu spotkań, w kontekście zmian w sytuacji międzynarodowej i tzw. kryzysu ukraińskiego. – Rosja staje się niepewną destynacją. Widać to już po słabszych wynikach hoteli, w tak popularnych miastach jak Moskwa i Sankt Petersburg. To może być szansą dla Polski – powiedziała Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu Ministerstwa Sportu i Turystyki.

30 mld zł dla PKB
Zachodni meeting plannerzy, którzy już zarezerwowali terminy w Rosji, oczywiście z nich nie zrezygnują, ale planując kolejne wydarzenia na wschodzie Europy mogą odruchowo skłonić się ku Polsce, mówili zgodnym głosem uczestnicy dyskusji.
Przemysł spotkań ma około 30 mld zł rocznie udziału w polskim PKB – powiedział Rafał Wilczkowski z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Paneliści podkreślili, że nasz kraj ma teraz przysłowiowe pięć minut, ale żeby je odpowiednio wykorzystać niezbędna jest ogromna promocja. Polacy nie zdają sobie sprawy z turystycznego potencjału swojego kraju, na który również składa się branża spotkań. – Proszę sobie wyobrazić, że w tej chwili turystyka zarabia dla Polski dwa razy więcej niż rolnictwo, ale Polacy nadal nie postrzegają ojczyzny, jako kraju turystycznego – powiedział Rafał Szmytke, prezes Polski Organizacji Turystycznej.
Rosyjska polityka niezamierzenie oddaje przysługę polskiej branży spotkań.
– Sytuacja na linii wschód – zachód stawia polski przemysł spotkań w kapitalnej sytuacji. Paradoksalnie, Rosja pracuje na nasz rachunek – stwierdził Paweł Graniewski, doradca prezesa zarządu GPW.

Działania convention
W trakcie drugiego panelu dyskusyjnego, Żaneta Berus, Jan Mazurczak, Andrzej Mochoń i Ryszard Strojanowski debatowali nad możliwościami pozyskiwania międzynarodowych wydarzeń. W dyskusji podkreślono znaczenie lokalnych convention bureau. – Ich rola jest bardzo ważna dla obiektu. Jednak za zadanie powinni stawiać sobie swego rodzaju „sprzedaż” całego miasta, a nie pojedynczego obiektu. Convention mają budować koalicję dla danych inicjatyw i wydarzeń – stwierdził Jan Mazurczak, prezes Poznań Convention Bureau.
Inną kwestią jest ilość hal wystawienniczych, które budowane są w kolejnych miastach.
– Obecność dużych obiektów w mniejszych ośrodkach miejskich nie ma sensu, bo często są skazane tylko na lokalne wydarzenia, a to za mało by takie obiekty były rentowne – powiedziała Żaneta Berus, prezes zarządu Centrum EXPO XXI. Paneliści podczas dyskusji byli zgodni, że duża liczba obiektów może psuć ceny. (mdz)
www.polandmeetingsdestination.com
DOSSIER

Poland Meetings Destination odbyło się 6 października w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych. PMD jest projektem cyklicznym, realizowanym przy współpracy wielu podmiotów. Organizatorem wydarzenia był The Warsaw Voice Conferences.

2014-11-27 11:47:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter