Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Artykuły » Wydarzenia branżowe

»

Kraków chce być liderem na rynku incentive

Zamiast podpitych Wyspiarzy i zielonych szkół – grupy biznesowe. Kongresy, imprezy integracyjne to marzenie miejskich urzędników, którzy chcieliby, by Kraków stał się liderem w turystyce motywacyjnej.


Zamiast podpitych Wyspiarzy i zielonych szkół – grupy biznesowe. Kongresy, imprezy integracyjne to marzenie miejskich urzędników, którzy chcieliby, by Kraków stał się liderem w turystyce motywacyjnej.

Na wykładzie branżowym zorganizowanym przez krakowskie convention bureau szansy Krakowa szukali przedstawiciele branży eventów, hotelarze i urzędnicy zajmujący się promocją miasta. – Kraków ma wszystko, czego potrzeba – powiedział Ellie Lores Blanes, dyrektor belgijskiego Master Events Incentive Bureau. – W ciągu ostatnich 10 lat przywiozłem tu kilkanaście grup i wszyscy byli zachwyceni. Macie piękne hotele, bogatą historię, niezwykłe zabytki, teraz trzeba się zająć promocją tak, by Kraków stał się rozpoznawalną marką – dodał.

Miasto na pewno ma potencjał, potrzebny jest pomysł, jak go sprzedać, motyw, wokół którego można by organizować programy wyjazdów motywacyjnych. Przy układaniu programów można wykorzystać krakowskie zabytki, obiekty, takie jak Muzeum Lotnictwa Polskiego czy opactwo benedyktynów, albo okoliczne tereny zielone, na przykład brzegi Wisły czy podkrakowskie skałki. Najważniejsze, by pamiętać, że wyjazdy motywacyjne organizowane są dla bardzo specyficznej grupy klientów. Jeśli wyjazd rzeczywiście ma zmotywować, uczestnicy muszą czuć, że dostają to, co najlepsze, poczuć się wyróżnieni. Trzeba stworzyć wrażenie luksusu i wyjątkowości. Miejsce wyjazdu nie jest aż tak istotne, to, co się naprawdę liczy, to oryginalny pomysł. – To nie może być tylko zwykły wyjazd, to musi być niezapomniane przeżycie, tylko wtedy stanie się efektywnym narzędziem biznesowym, które da wymierne korzyści – podkreślał Michał Czerwiński, prezes InDreams. Wyjazd musi być zorganizowany w najdrobniejszych szczegółach.  – Przed przyjazdem grupy trzeba szczegółowo ustalić pory posiłków, wybrać dania i wina, które zaserwujemy uczestnikom i zatwierdzić dokładny program imprezy – radził Ellie Lores Blanes. Wszystko musi być doskonale dopracowane bo każde, najmniejsze nawet niedociągnięcie zaszkodzi wizerunkowi firmy, która wyjazd zorganizowała. To wymaga ciągłej komunikacji lokalnych DMC z zagranicznym klientem, począwszy od okresu przed wyjazdem, w jego trakcie oraz po nim – dodał.

Kraków stoi przed wielką szansą – wraca bowiem moda na Europę Środkową a dominująca do tej pory Praga, powoli traci popularność. Do przejęcia jest ogromny rynek i wielkie pieniądze, o które na pewno warto powalczyć. Na początek Cracow Convention Bureu ogłosiło konkurs na najciekawsze programy pobytów motywacyjnych. Najlepsze, być może wkrótce zostaną wydane w formie katalogu.

Wykłady branżowe pt. Pobyty motywacyjne w Krakowie 29.05.2009, organizator Urząd Miasta Krakowa, Cracow Convention Bureau. (ak)

MICE Poland, czerwiec 2009

powrót

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter