Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Artykuły » Wydarzenia branżowe

»

MTT we Wrocławiu: mało turystyki biznesowej

Podczas trwającej trzy dni imprezy pierwszy dzień poświęcony został turystyce biznesowej. Jak jednak mówią zarówno wystawcy, jak i odwiedzający, nie spełnił on w pełni ich oczekiwań.


Podczas trwającej trzy dni imprezy pierwszy dzień poświęcony został turystyce biznesowej. Jak jednak mówią zarówno wystawcy, jak i odwiedzający, nie spełnił on w pełni ich oczekiwań.

– Turystyka biznesowa była słabo zauważalna na targach. Jeśli chodzi o wystawców, wydaje mi się, że było zbyt dużo małych firm, a zbyt mało dużych. Przez to ranga tego wydarzenia była mniejsza – mówi Michał Czerwiński, członek zarządu InDreams. – Wrocławskie targi uznaję za kapitalne i niebywale udane w kontekście klienta indywidualnego. Jeśli jednak mówimy o pierwszym dniu, z przykrością muszę stwierdzić, że było fatalnie. Nie pojawił się żaden istotny przedstawiciel branży – mówi Piotr Kossowski, właściciel agencji Melting Pot. Jego opinię potwierdza także Przemysław Pol, właściciel Akademii Podróży. – Organizacyjnie targi przebiegały bez zarzutów. Patrząc jednak z punktu widzenia agencji poszukującej klienta eventowego było kiepsko. Za słabo wypada relacja kosztów, jakie trzeba ponieść, do ewentualnych korzyści. Na targach czułem się bardziej jak obiekt, któremu można coś sprzedać, niż jak wystawca – wyjaśnia Pol.

Z udziału w targach mogli być w zasadzie zadowoleni wystawcy nastawieni na zdobycie klienta indywidualnego lub ci, dla których turystyka biznesowa nie była jedynym polem działalności i zainteresowań.

– Z targów jesteśmy zdecydowanie zadowoleni. Nawiązaliśmy dużo kontaktów, przede wszystkim z hotelami i tour operatorami. Z tego powodu jestem pewien, że pojawimy się na nich także za rok – mówi Dariusz Łańcuchowski, prezes spółki Merrieday, agencji zajmującej się organizacją wydarzeń specjalnych, także ślubów i wesel.

Z czego wynikało takie zróżnicowanie pomiędzy częścią biznesową targów, a tą przeznaczoną dla klientów indywidualnych? Najprawdopodobniej z błędów w promocji. Była ona świetnie przygotowana, jeśli chodzi o gości indywidualnych, przybywających drugiego i trzeciego dnia targów. Pojawiły się plakaty, ulotki, nawet wkładki do prasy.

– Zabrakło informacji dla klienta biznesowego. Coś zawiodło, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że we Wrocławiu taki klient z pewnością jest. Znajduje się tu dużo banków, wiele liczących się firm ma tu swoje siedziby i przedstawicielstwa. Często przedstawiciele wrocławskiego biznesu przyjeżdżają na targi, chociażby do Warszawy. We Wrocławiu z jakiegoś powodu ich zabrakło – mówi Piotr Kossowski.

Organizatorzy zapewniają, że wszelkie sugestie wezmą pod uwagę w celu rozwijania imprezy.

– Jak na pierwszą edycję było naprawdę dobrze. Pierwszego dnia, stoiska wystawców odwiedziło około 2000 osób. Byli to głównie przedstawiciele biur podróży, ale także goście zagraniczni, przede wszystkim z Niemiec. Rzeczywiście w dniu przeznaczonym turystyce biznesowej był mniejszy ruch. Jest to jednak tendencja powszechna. Przedstawicieli biznesu jest zawsze mniej niż gości indywidualnych. Zastanawiamy się, co zrobić, aby w przyszłym roku było lepiej – zapewnia Magdalena Mańkowska, komisarz MTT Wrocław 2009.

I Międzynarodowe Targi Turystyczne. Turystyka biznesowa. Podróże. Wellnes&Spa, 6-8.02.2009 r., Wrocław, Hala Ludowa, www.mttwroclaw.pl


Konferencje

O eventach z pomysłem

„Event z pomysłem – sposób na kryzys?” – taki tytuł nosiło spotkanie zorganizowane przez Event Managers Club podczas MTT we Wrocławiu, na którym pojawiło się około czterdziestu osób. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się, w jaki sposób zrobić dobry i jednocześnie niskobudżetowy event oraz zapoznać się z techniką pomiaru zwrotów z inwestycji (ROI). Oprócz wykładów odbyły się także dwa warsztaty tematyczne: „Jak nie organizować eventów” oraz „Wrocław Inspiration”. Podczas pierwszego z nich, zorganizowanego przez firmę Exploring Wrocław, uczestnicy musieli znaleźć wyjście z sytuacji kryzysowych, jakie mogą pojawić się w trakcie organizacji eventów. Założeniem drugiego warsztatu, było przygotowanie oryginalnego scenariusza eventu w stolicy Dolnego Śląska.

MPI Poland Club o marketingu destynacji

Tematyce marketingu destynacji poświęcone było spotkanie MPI Poland Club Winter Meeting, które odbyło się podczas pierwszego dnia MTT we Wrocławiu. Konferencja zorganizowana została przez MPI Poland oraz wrocławskie convetion bureau. Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Tuula Lindberg, była dyrektor generalna Finland CB, Hanna Domagała, dyrektor Biura ds. Euro 2012 we Wrocławiu i Juliet Golden, reprezentująca UM Wrocławia. – Konferencja wypadła naprawdę dobrze – mówi Monika Murawska, dyrektor zarządzająca 3worx.

 MICE Poland, marzec 2009

powrót

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter