Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Artykuły » Wydarzenia branżowe

»

EIBTM: Dawka branżowej energii

Prawie osiem tysięcy odwiedzających, pięćdziesiąt tysięcy spotkań i kilkadziesiąt nowych kontaktów dla każdego hosted buyersa – bilans ostatnich targów EIBTM napawa optymizmem i utwierdza w przekonaniu, że branża kryzysu się nie boi.

Prawie osiem tysięcy odwiedzających, pięćdziesiąt tysięcy spotkań i kilkadziesiąt nowych kontaktów dla każdego hosted buyersa – bilans ostatnich targów EIBTM napawa optymizmem i utwierdza w przekonaniu, że branża kryzysu się nie boi.

– Cieszy to, że na następny rok, który może być prawdziwym wyzwaniem, wystawcy już zarezerwowali powierzchnię targową. Jest to dowód na to, że przemysł spotkań jest bardzo prężny i nie ma sensu mówić w tej chwili o kryzysie – takimi słowami targi EIBTM 2008 podsumował Paul Kennedy, dyrektor Reed Travel Exhibition, organizator targów. Ubiegłoroczna edycja targów należała do jednej z największych w historii. Na wydarzenie przybyło 3711 hosted buyersów, co oznacza wzrost ich liczby o 12% w porównaniu z targami w 2007 roku. Zorganizowanych zostało 51 000 spotkań (o 11 000 więcej niż w 2007 roku), liczba odwiedzających sięgnęła 8 000 (o 6% więcej niż w 2007 roku).

Polska reprezentacja
Podczas targów EIBTM Polska prezentowała się na stoisku o konstrukcji otwartej. Na polskim stoisku prezentowały się przedstawiciele polskiej branży, m.in. Intercrac DMC, Hilton Warsaw Hotel & Convention Center, Mazurkas Travel DMC Poland, Pałac Kultury i Nauki, Supertour DMC Poland. Codziennie odbywały się prezentacje multimedialne pokazujące potencjał i możliwości organizacyjne naszego kraju.
Jak co roku MICE Poland współorganizował grupę hosted buyers, którzy mieli możliwość bezpłatnego uczestnictwa w targach oraz odbycia kilkudziesięciu spotkań z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Wszystkich hosted buyesrów z Polski było 118 osób, w tym 32 osoby z ramienia MICE Poland.

Okres wytężonej pracy
Trzydniowe wydarzenie to dla jego uczestników okres niezmiernie wytężonej pracy. To jedna z niewielu możliwości w ciągu roku, kiedy branża z całego świata spotyka się w jednym miejscu i w tym samym czasie. – Odbyliśmy 290 spotkań w trzy dni. Pracowaliśmy bez przerwy. Trzeciego dnia mieliśmy czternaście grupowych prezentacji – mówi Peter Bull (Saleslink Marketing Portugal). – Targi to świetna okazja do robienia interesów. Recesja? Tu jej nie widać ani trochę – dodaje Suzan Tosunlar (Brand Services, Swisshotel)

Drogowskaz na przyszłość
Podczas trzech dni odbyło się kilkadziesiąt konferencji, wykładów oraz  seminariów. Jednym z ważniejszych spotkań, wyznaczających kierunek rozwoju branży na najbliższe miesiące, było ogłoszenie przez RTE oraz stowarzyszenie MPI planu szerokiej współpracy w zakresie szkolenia kadr rozpoczynających oraz kontynuująych karierę w przemyśle spotkań. Trzeciego dnia targów ogłoszony został Global Konowledge Plan (tzw. „Kompetencyjna mapa drogowa”), zakładający kolejne etapy zdobywania doświadczenia. Plan składa się z ośmiu punktów obejmujących moment rozpoczęcia przygody z branżą spotkań, poprzez uzyskanie branżowych certyfikatów (np. Global Certificate in Meeting Operations, Certification in Meetings Management), aż po uzyskanie statusu lidera.

Uczestnictwo w targach EIBTM w Barcelonie to nie tylko okazja do nawiązania wielu kontaktów. To także okazja do obserwacji najnowszych trendów w rozwoju przemysłu spotkań oraz możliwość zintegrowania się z przedstawicielami branży z całego świata.

Tegoroczna edycja targów odbędzie się między 1 a 3 grudnia, także w Barcelonie. Również w tym roku MICE Poland zaprasza do uczestnictwa w targach jako hosted buyers.

EIBTM, 1-3.12.2008r., Barcelona, Hiszpania, organizator: Reed Travel Exhibition, www.eibtm.com

MPI POLAND na EIBTM
Aktywność Polskiego Klubu MPI podczas targów EIBTM
Targi EIBTM były dobrą okazją do propagowania idei budowania polskiego klubu MPI. Polskie struktury wzmocniły się o nowych członków: Mariolę Kulik (studentka Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Informatycznej), Agnieszkę Kawczyńską (studentka WSEI), Paulinę Grumbianim (studentka WSEI), Edytę Bakiera (studentka WSEI), Magdalenę Piasecką (Convention Bureau – Wrocław), Krzysztofa Michniewicza (Incentive Concept Poland), Wojciecha Wojdata (Supertour Lufthansa City Center), Monikę Murawską (3worx Event &Travel Management), Macieja Fornala (Forsail). 
Spotkanie polskich członków MPI na narodowym stoisku przerodziło się we wspólną integrację z branżą na stoisku Meeting Professionals International. Po raz pierwszy tak liczna grupa osób reprezentująca tworzący się oddział wzięła czynny udział w spotkaniu z prezydentem MPI, Brucem MacMillanem. (www.mpiweb.pl)

MICE Poland International Edition
Na targach EIBTM 2008 w Barcelonie szeroko dystrybuowany był anglojęzyczny dwumiesięcznik MICE Poland. International Edition (November/December 2008), prezentujący możliwości i potencjał polskiego przemysłu spotkań.

MICE Poland, styczeń 2009

\"\"

powrót

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter