Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Artykuły » Wydarzenia branżowe

»

Tour Salon: Miasto pod spójnym szyldem

Poznań w efektywny sposób korzysta z dostępnych możliwości, by wypromować miasto jako atrakcyjną destynację biznesową. W związku z odbywającą się w grudniu tego roku Konwencją Klimatyczną ONZ powstała spójna koncepcja promocji miasta, której towarzyszy hasło „Poznań – dobry klimat do rozmów”.


Poznań w efektywny sposób korzysta z dostępnych możliwości, by wypromować miasto jako atrakcyjną destynację biznesową. W związku z odbywającą się w grudniu tego roku Konwencją Klimatyczną ONZ powstała spójna koncepcja promocji miasta, której towarzyszy hasło „Poznań – dobry klimat do rozmów”.

Branżowa konferencja ECO MICE, która odbyła się podczas pierwszego dnia targów Tour Salon poświęcona była ekologicznym rozwiązaniom w sektorze spotkań. Sama konferencja, jak i jej tematyka doskonale wpisały się w realizowaną przez miasto strategię promocji. – Rok 2008 został w Poznaniu ogłoszony Rokiem Klimatu i Środowiska. Jego uwieńczeniem będzie grudniowa XIV Konferencja Stron Konwencji Klimatycznej ONZ. Obchodom Roku Klimatu towarzyszą liczne imprezy o charakterze kulturalnym, edukacyjnym i społecznym. Pomyśleliśmy, że ECO seminarium swoją tematyką doskonale wpisze się w cykl wydarzeń organizowanych w ramach tego właśnie projektu – tłumaczy Małgorzata Dutka z Poznań Convention Bureau.

Ekologiczny wizerunek
W kształtowanie nowego wizerunku miasta zaangażowane zostało wiele podmiotów i instytucji miejskich, których współpraca wydaje się być efektywna. Na potrzeby promocji miasta zostało opracowane specjalne logo przedstawiające kolorowe drzewo z wpisanym rokiem 2008. Kształtowanie ekologicznego wizerunku ma się odbywać za pośrednictwem wielu przedsięwzięć, np. wydarzeń kulturalnych. W lipcu tego roku w Poznaniu zorganizowany został koncert Nelly Furtado pod hasłem „Poznań dla ziemi”. Z każdego biletu 5 złotych przeznaczono na cele ekologiczne. Ekologicznej rewolucji poddana ma zostać również organizacja transportu miejskiego. Podczas trwania grudniowej konferencji dla jej uczestników przewidziano zwolnienie z opłat za transport miejski.
Wśród wszystkich uczniów w Poznaniu mają zostać rozdane ekologiczne torby z napisem „Dbam o dobry klimat” oraz energooszczędne żarówki z logiem akcji w kształcie ekologicznego drzewa. Znajdujące się w Ławicy lotnisko ma być udekorowane ilustracjami nawiązującymi do kształtu drzew, pnących się winorośli oraz ptaków.

Branża MICE a ECO
Konferencja ECO MICE w swoim najlepszym momencie zgromadziła ponad 100 uczestników. Byli to większości młodzi ludzie. – Udało nam się przyciągnąć dużą liczbę studentów, co dobrze wróży przyszłości polskiego MICE – mówi Małgorzata Dutka. Z dużym zainteresowaniem spotkało się wystąpienie Grahama Keena, który jest współzałożycielem oraz prezesem agencji eventowej Worldevents.
Jego prezentacja w głównej mierze poświęcona była projektowi organizacji eventu dla międzynarodowego konsorcjum Norgine, który polegał na wybudowaniu domów dla mieszkańców Sun City. Domy budowali sami uczestnicy wyjazdu do Sun City, pracownicy Norgine. – Podczas pierwszego wyjazdu za 1000 dolarów w tydzień zbudowaliśmy dom dla afrykańskiej rodziny – mówi Keene. Za zorganizowany wyjazd Worldevents otrzymał nagrodę Eventia.
Dale Hudson, IMEX project manager, posiłkując się przykładami z organizacji targów IMEX zaproponowała kilka ciekawych rozwiązań wdrażania polityki ekologicznej do firm. Szczególny nacisk położyła na dostosowywanie programów do działalności firmy. Zaproponowała, by w ciągu roku wprowadzać maksymalnie trzy ekologiczne rozwiązania, zaczynając od tych najłatwiejszych.
Fiona Pelhalm, dyrektor Organise This, opisała, na czym konkretnie polega stosowanie brytyjskiego standardu proekologicznej organizacji spotkań – BS8901. Przekonywała też, że do jego efektywnej realizacji niezbędne jest przekonanie całego zespołu oraz świadomość realnych korzyści, które mogą z tego płynąć.

Konsekwencja w działaniu
Organizatorzy spotkania zapowiadają upór i konsekwencję w propagowaniu ekologii, zarówno w branży MICE, jak i na innych płaszczyznach. – Chcieliśmy zwrócić uwagę na to, że ekologiczne tendencje nie są wymysłem chwili. Są to rozwiązania, które się sprawdzają, i funkcjonują bardzo dobrze oraz są w pełni uzasadnione ekonomicznie – mówi Małgorzata Dutka. (mn)

III Seminarium Turystyki Biznesowej pt. „ECO MICE. Ekologiczne rozwiązania w przemyśle spotkań”, 16.10.2008r., Tour Salon, Poznań, www.pcb.poznan.pl

Poparcie dla zielonego MICE
Czy wybrałby Pani/Pan miejsce na organizację imprezy, wiedząc, że ma bardzo słabą politykę proekologiczną?
66% organizatorów udzieliło odpowiedzi przeczącej w 2006 roku
73% organizatorów udzieliło odpowiedzi przeczącej w 2007 roku
79% organizatorów udzieliło odpowiedzi przeczącej w 2008 roku

Czy bierze Pani/Pan pod uwagę proekologiczne rozwiązania w swojej pracy?
74% organizatorów udzieliło odpowiedzi twierdzącej w 2006 roku
75% organizatorów udzieliło odpowiedzi twierdzącej w 2007 roku
80% organizatorów udzieliło odpowiedzi twierdzącej w 2008 roku

Wyniki badań „IMEX’s Greening Case Study and 2008 Research Results on Sustainability within the Meeting Industry”

MICE Poland, listopad 2008

powrót

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter