Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

SKKP uczy jak zdobyć sponsora i patronów

Członkowie Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce spotkali się, by zdobyć wiedzę o pozyskiwaniu sponsorów i patronów dla swoich wydarzeń.

Tegoroczna Akademia Planistów i Organizatorów Spotkań organizowana przez Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce poświęcona była tematyce zdobywania sponsorów i patronatów.

Oczarowanie sponsora

Pierwszą z zaproszonych prelegentów była Martyna Żak reprezentujące Instytut Fundraisingu. Opowiedziała
o tym, czym jest sponsoring (pod względem prawnym). Zwróciła uwagę na to, jakie błędy popełniają najczęściej funraiserzy. Czyli: złe konstruowanie oferty dla sponsorów (zamiast mówić o tym, że sponsorowanie wydarzenia da sponsorowi prestiż, bo event robi firma, która już tyle osiągnęła, mówią o tym ile będą mieli banerów nas stronie itp.), zbyt mała szczegółowość umów (np. wielkość i miejsce powieszenia baneru sponsora, a także chęć pozyskiwania jedynie pieniędzy zamiast usług, które dla sponsora są łątwiejsze do zaoferowania).

Uwaga mediów...
Zagadnienia związane z tematem patronatów medialnych przedstawił Roman Młotkowski, były redaktor naczelny i twórca TVN CNBC, były dyrektor działu serwisów biznesowych TVN. Jego zdaniem, aby duże media obięły patronat nad danym wydarzeniem powinno ono mieć odpowiednią skalę i tematykę. Ponadto zdradził, że trudno jest wyegzekwować od dużych stacji wywiązanie się z ustaleń patronackich. Konstrukcja umów nie nakłada na stację osobiązku zamieszczenia materiału z wydarzenia.

... i dygnitarzy

Anna Jędrocha, prezes SKKP, przedstawiła prezentacje o patronatach honorowych. Opowiedziała o procedurach związanych z ubieganiem się o honorowy patronat. Zwróciła także uwagę na zasady precedencji, które są niezwykle ważne przy przedstawianiu dygnitarzy. Sławomir Wróblewski, opowiedział o najczęstszych błędach popełnianych przez przedstawicieli branży MICE, zwłaszcza w przygotowywanych materiałach reklamowych.

Kameralnie i merytorycznie
W wydarzeniu wzięła udział niewielka część branży. Jednak osoby, które przybyły na spotkanie chwaliły wysoki poziom merytoryczny prezentacji i odpowiednio dobraną tematykę. – Wybór tematu szkolenia to strzał w dziesiątkę. Z doświadczenia Warsaw CB wynika, że pozyskiwanie sponsorów wydarzeń kongresowych jest jednym z większych wyzwań dla organizatorów, szczególnie ze świata naukowego i z trzeciego sektora. O jakości wydarzenia zadecydował profesjonalizm prowadzących i merytoryczna rzetelność prezentacji – mówi Mateusz Czerwiński, senior marketing manager Warsaw CB. (mg)
XV Europejska Akademia Organizatorów i Planistów Konferencji i Kongresówodbyła się 23 czerwca 2014 r.
w warszawskim JM Hotel.

2014-08-25 13:34:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter