|
|
Klasa biznes to inwestycja, która się zwraca
Większa wydajność w czasie spotkań biznesowych oraz chęć do wykonywania podróży służbowych – takie,
zdaniem firmy badawczej tClara, są korzyści z bookowania dla pracowników przelotów w klasie biznes.
Firmy i korporacje coraz bardziej kontrolują koszty, starając się optymalizować wydatki na wszelkiego rodzaju podróże służbowe wykonywane przez swoich pracowników. W tym aspekcie – bezpośrednich wydatków i kalkulacji – bookowanie przelotów w klasie biznes (podobnie jak noclegów w ekskluzywnych hotelach) wydaje się nie mieć sensu. Zdaniem specjalistów związanych z branżą lotniczą (m.in. szefów linii lotniczych i reprezentantów firm analitycznych i specjalizujących się w obsłudze systemów rezerwacyjnych), cena nie powinna być jednak jedynym kryterium stanowiącym o wyborze i zakupie biletów na przelot. Może ona przyćmić inne, nieporównywalnie większe korzyści.
Ważna wartość dodana
– Oprócz ceny warto brać pod uwagę także inne korzyści, takie jak oszczędność czasu naszego pracownika, który przecież też ma swoją wartość oraz komfort jego podróży – tłumaczy Scott Gillespie, dyrektor zarządzający tClara. Te dwie rzeczy mogą mieć fundamentalne znaczenie dla powodzenia załatwianych przez pracownika w delegacji interesów. – W przypadku długiej podróży w klasie ekonomicznej, po przylocie na miejsce pracownik jest zmęczony i przez jakiś czas bezproduktywny. Rozwiązaniem tego problemu jest przelot w klasie biznes. Co prawda cena jest wyższa, ale to inwestycja, która w efekcie pozytywnie odbije się na jego pracy i wynikach – dodaje Scott Gillespie. Szczególnie, że klasa biznes to też szereg ułatwień na lotnisku. Jej pasażerowie oczekujący na samolot mogą skorzystać ze specjalnych stref, w których znajdują się miejsca do pracy i wypoczynku. Krócej trwa też sama odprawa.
Znaleźć złoty środek
Wśród osób zajmujących się organizacją i finansowaniem podróży służbowych w firmach i korporacjach, świadomość użyteczności wykorzystania klasy biznes jest coraz większa, o czym świadczą wypowiedzi przedstawicieli linii lotniczych. – Kilka lat temu, za namową naszych doradców zrezygnowaliśmy z klasy biznes. Powiedziano nam, że tak będzie lepiej, bo jej utrzymanie nie opłaca się. Nie było to dobre posunięcie. Podróżujący często pytali o możliwości przelotu w klasie biznes, której niestety nie mogliśmy im zaoferować. Chcieli zapłacić więcej za komfort podróżowania. Dlatego teraz wracamy do klasy biznes i na nowo wprowadzamy ją do naszej oferty – mówi Martin Gauss, dyrektor zarządzający airBaltic. Oczywiście warto mieć świadomość, że klasa biznes sprawdza się szczególnie przy planowaniu dalszych podróży, trwających co najmniej kilka godzin. W przypadku krótszych przelotów, poza niektórymi wyjątkami jest to praktycznie bez znaczenia. – Warto w tym przypadku znaleźć złoty środek, aby nie przesadzić ani z rozrzutnością, ani nie popaść w zbyt duże oszczędności – mówi Ian Heywood, wiceprzewodniczący w Travelport. (mk)
World Aviation Summit 2014, Organizator: CAPA – Centre for Aviation, 19-21 listopada, Antwerpia
www.capaevents.com
2015-01-15 12:24:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie »
Dołącz do dyskusji na FB »
|
|
Personalnie... Iwona Głuchowska
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.
O sobie:
Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.
|