Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Personalia

»

  |   A  |   B  |   D  |   E  |   G  |   J  |   K  |   M  |   P  |   R  |   S  |   W  |   Z
Ergun Adil Kaan
Od samego początku Polska była i jest ważnym krajem dla Wezyra, prowadzącego tu działalność w strukturach holdingu OTI oferującego usługi w 17 krajach. W roku 2008 obsłużył 720 000 turystów na całym świecie. Na rynku polskim pojawił się w 1999 roku.


Potencjał tkwi w incentive
Adil Kaan Ergun
dyrektor generalny, Wezyr Holidays
Jest absolwentem Istanbul University. Od 2004 roku jest dyrektorem generalnym Wezyr Holidays. Ma 46 lat, żonę i syna. W ciągu ostatnich dziewięciu lat Wezyr Holidays obsłużył blisko ćwierć miliona polskich turystów. Teraz Wezyr postanowił zainwestować w rynek wyjazdów incentive.

Od samego początku Polska była i jest ważnym krajem dla Wezyra, prowadzącego tu działalność w strukturach holdingu OTI oferującego usługi w 17 krajach. W roku 2008 obsłużył 720 000 turystów na całym świecie. Na rynku polskim pojawił się w 1999 roku.

Doświadczenie
Dyrektor generalny Wezyr Holidays, Adil Kaan Ergun, ma za sobą 25 lat doświadczenia w branży turystycznej, w tym 10 lat w organizacji przyjazdów do Turcji i 5 lat jako tour-operator w Moskwie. Po doświadczeniach w Rosji z wielkim entuzjazmem wziął udział w nowym przedsięwzięciu, tj. założeniu i rozwinięciu nowego biura podróży w Polsce.

Dziesięć lat temu nie miał – jak mówi – wątpliwości co do sukcesu tego przedsięwzięcia. W tym czasie zaszły liczne, korzystne przemiany. Według Adila Kaana Erguna, po pierwsze, zmieniła się postawa polskich turystów – z każdym rokiem wzrasta liczba ich podróży zagranicznych i inaczej chcą oni spędzać czas wolny. Zauważa też, że kraje, do których organizuje podróże, zaczęły zwracać coraz większą uwagę na polskiego turystę.

Czas na incentive
W historii firmy zaznaczyły się dwa kluczowe momenty rozwoju – rok 2004 i rok 2007. Do 2004 r. Polacy coraz chętniej obierali śródziemnomorskie destynacje, w tym Turcję – ówczesny jedyny kierunek Wezyra. Wyjazdy do tego kraju w dalszym ciągu wykazują tendencję wzrostową, a Wezyr Holidays jest od 2005 r. jednym z wiodących organizatorów wyjazdów do Turcji. W ubiegłym roku jego udział na tureckim rynku turystycznym sięgnął 22%. Począwszy od Egiptu w 2007 r. biuro realizuje plany ekspansji. W chwili obecnej działa w Turcji, Egipcie, Tunezji oraz Grecji. W samej Warszawie zatrudnia 55 pracowników, zaś wraz z rezydentami za granicą – 165. Firma składa się obecnie z 10 działów pełniących różne funkcje.

Choć pakiety indywidualne stanowią aż 95% wszystkich wyjazdów zorganizowanych przez Wezyra (dane na 2008 rok), to w polityce biura turystyka biznesowa jest bardzo ważna. Inwestycje w tej ostatniej przynoszą istotne korzyści zwłaszcza w kwestii czarteru samolotów. Poza tym, mimo różnicy w częstotliwości wyjazdów, poziom wpływów z wydatków turystów biznesowych potrafi być znacznie wyższy niż w przypadku klientów indywidualnych. Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem i oczekiwaniami, w roku 2006 utworzono osobną strukturę zajmującą się wyłącznie turystyką biznesową. W planach na najbliższą przyszłość Wezyr zakłada wzrost udziału wyjazdów incentive z 5 do 10-12% wszystkich organizowanych przez firmę, jako że oferta incentive kierowana jest do firm i organizacji. Planuje także dalszą ekspansję na kolejne kraje inwestując jednocześnie w dotychczasową ofertę, (za 3 lata chce znaleźć się w pierwszej trójce organizatorów wyjazdów do Egiptu, Tunezji i Grecji).

Motywacja
Firma organizuje nie tylko wyjazdy motywacyjne, lecz również spotkania biznesowe, konferencje oraz eventy.
Jednym z ważniejszych projektów był tygodniowy wyjazd motywacyjny do Turcji w 2007 r. dla 150 najlepszych partnerów współpracujących z Wezyrem. Program obejmował udział w targach, na których agenci zapoznali się z hotelami, koncert światowej sławy wokalisty tureckiego Tarkana, specjalne pokazy taneczne, a na koniec wspaniałe przyjęcie na Antalijskiej Starówce.

MICE Poland, marzec 2009
 

powrót

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter