Zasady zrównoważonego i odpowiedzialnego zarządzania spotkaniami stały się, obok rowiązań technologicznych, tematem przewodnim ostatniej edycji EIBTM.
Wszystkie programy miały na celu przedstawienie zachowań i schematów zgodnych z zasadami BS 8901, opracowanym w 2007 roku przez British Standard International. Nowością, jaka pojawiła się w tym roku, było stworzenie we współpracy z Positive Impact i Green Meetings Industry Council (GMIC) tzw. Green Roomu, w którym rozmawiano jedynie na tematy związane z CSR oraz ochroną środowiska naturalnego.
Jeśli event, to tylko eko
Odbywające się w Green Roomie workshopy, seminaria i debaty poruszały kluczowe problemy i gorące zagadnienia związane ze stale rosnącą rolą ekologii w branży MICE. Prelegenci starali się odpowiedzieć na pytania, w jaki sposób najlepiej wdrażać rozwiązania ekologiczne w eventach, zmniejszając tym samym negatywny wpływ na środowisko naturalne oraz pozytywnie oddziałując na lokalną społeczność. Organizatorzy zachęcali również samych wystawców do większego zaangażowania się w działania ekologiczne. Podobnie jak przed rokiem, uruchomiono program „20 Sustainable Actions”. Wystawcy, którzy wykazali się największym zaangażowaniem w działania prośrodowiskowe, podczas projektowania i budowy swojego stoiska, podróży oraz pobytu na targach (minimum 5 z listy 20 aktywności) zostali nagrodzeni specjalnym certyfikatem. Dodatkowo, wprowadzone w tym roku nagrody EIBTM Stand Awards zawierały kategorię, w której jury wyłoniło najbardziej przyjazne ekologicznie stoisko wystawiennicze – wyróżniono Convention and Visitors Bureau Republiki San Marino. Ciekawostką była także inicjatywa przygotowana przez World Clean Air Forest Initiative (WCAFI), która w imieniu EIBTM planuje zasadzić co najmniej 500 drzew w państwach rozwijających się (m.in. w Kamerunie, Kenii, Tanzanii czy Ugandzie). Wszyscy odwiedzający stoisko WCAFI mieli możliwość wyboru państwa, w którym zostanie zasadzone „ich” drzewo.
Technologie kartą przetargową
Oprócz dominacji zagadnień traktujących o CSR i problematyce szeroko rozumianej ekologii, drugą wyraźnie zauważalną grupą były tematy poruszające zagadnienia z zakresu nowoczesnych technologii (głównie telefonii mobilnej), wykorzystywanych w organizacji eventów. Z nowinkami technicznymi wszyscy odwiedzający targi mieli okazję zapoznać się w trakcie Daily Technology Hours oraz w specjalnej „strefie technologicznej” umieszczonej na końcu hali. Chociaż stoiska wystawiennicze były tam najmniej okazałe, prezentowano na nich wiele ciekawych rozwiązań, znacznie ułatwiających przygotowanie imprezy, przede wszystkim od strony organizacyjnej. Nowoczesne systemy rejestracji gości za pośrednictwem internetu, elektroniczne systemy głosowań, zaopatrzone dodatkowo w funkcję zadawania pytań prelegentom w trakcie wykładu, za pośrednictwem klawiatury telefonu komórkowego czy narzędzia do aktywnego e-mail marketingu to tylko niektóre z nich. Ciekawostką były programy umożliwiające organizację wirtualnych spotkań w wybudowanych komputerowo pomieszczeniach 3D. W trakcie tegorocznej edycji EIBTM dużo uwagi poświęcono także social mediom, czyli temu, w jaki sposób najskuteczniej wykorzystać nowe narzędzia i trendy w komunikacji do owocnego budowania wizerunku swojego i firmy. Użycie w strategii marketingowej blogów i serwisów społecznościowych (takich jak Facebook, Twitter itp.) stało się ostatnimi czasy niezwykle popularne. Dotyczy to zarówno firm, jak i działań reklamujących określone destynacje, a nawet konkretne imprezy eventowe oraz programy incentive. Oprócz szans, zwracano także uwagę na pewne trudności i niebezpieczeństwa związane z komunikacją za pośrednictwem nowych mediów. Jedną z nowości było uruchomienie specjalnego kanału informacyjnego EIBTM TV. Emitowano go na ekranach zamontowanych w hali targowej oraz za pośrednictwem internetu. Dzięki temu osoby, które nie były w stanie pojawić się na imprezie mogły na bieżąco śledzić wszystkie interesujące wydarzenia.
Polacy na targach
Jak co roku, gospodarzem polskiego stoiska narodowego było Convention Bureau of Poland. Wystawiały się tu także miejskie convention bureaux z Katowic, Krakowa i Warszawy oraz Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc., Pałac Kultury i Nauki, Intercrac DMC, Mazurkas Travel DMC i Haxel Events & Incentive. W pierwszych dwóch dniach targów odbyły się tu również Happy Hours, w trakcie których można było skosztować specjałów polskiej kuchni, wysłuchać koncertu muzyki jazzowej oraz wygrać voucher na weekendowy pobyt w Warszawie. Ponadto Convention Bureau of Poland przeprowadziło dziewięć prezentacji dla grup hosted buyers. W tym roku po raz pierwszy gdańskie Convention Bureau wystawiało się na osobnym i wyróżniającym się stoisku, razem z miastem Sopot. Pozwoliło to zwrócić większą uwagę na ofertę promocyjną Pomorza.
– Jestem bardzo zadowolona z tegorocznej edycji targów. W ciągu trzech dni trwania imprezy odbyliśmy wiele spotkań z kontrahentami. Cieszy nas, że w przeważającej większości były to spotkania bardzo merytoryczne, przekładające się na konkretny biznes – mówi Agata Stankiewicz, project manager w Haxel Events & Incentive. Jej słowa potwierdzają także hosted buyers, w tym Piotr Wychowaniec, koordynator ds. marketingu w Mazurkas Travel. – Mimo tego że część spotkań, za sprawą złej pogody i opóźnień lotniczych, przesunęła się nieco w czasie, udało się nam, jako hosted buyersom załatwić naprawdę dużo. W ostatecznym rozrachunku mogę powiedzieć, że odbyłem nawet więcej spotkań niż pierwotnie planowałem. Targi pozwalają nawiązać wiele nowych kontaktów, a przede wszystkim poznać trendy panujące w branży. Sama formuła szybkich i konkretnych spotkań w ramach programu hosted buyers jest bardzo trafna i po raz kolejny się sprawdziła – mówi Wychowaniec.
W tegorocznej, 22. edycji targów, według danych organizatorów udział wzięło ponad 3 tys. wystawców z około 90 krajów. Całkowita frekwencja wyniosła niemal 8,5 tys. osób. (mk)
EIBTM, The Global Meetings & Events Exhibition,
30 listopada – 2 grudnia 2010 r. Barcelona, Hiszpania,
www.eibtm.com
Do you feel the pain of acid reflux? Do you feel a fire inside your chest? Are you miserable? Are you ready for the issues to stop? Continue reading to find out how. Keep reading to learn to control acid reflux for good and to end the misery for good. You may need to balance out hydrochloric acid amounts in your body if you want to reduce acid reflux and its symptoms. You can do this, for instance, by using sea salt rather than table salt. Sea salt has chloride and minerals that are good for the stomach and prevent acid. <a href=https://www.viagrasansordonnancefr.com/viagra-feminin-avis-bilutleie-vigra/>https://www.viagrasansordonnancefr.com/viagra-feminin-avis-bilutleie-vigra/</a>