Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


PRODUKT

Szlak Niech Cię Zakole idealny
na polskie incentive’y
 

Na Szlaku Niech Cię Zakole uczestnicy wyjazdów motywacyjnych mogą brać udział w aktywnościach przybliżających lokalne dziedzictwo i tradycje kulinarne.

 

W 2016 r. na Zakolu Wisły, tj. na Ziemi Dobrzyńskiej, Kociewiu i w Dolinie Dolnej Wisły w województwie kujawsko-pomorskim, powstał Szlak Niech Cię Zakole. Lokalni producenci i wytwórcy, wspólnie z branżą turystyczną, stworzyli go, by promować walory krajobrazowo-kulturowe tej części regionu. Zakole to obszar o niezwykłym krajobrazie, interesującej historii związanej m.in. z obecnością Mennonitów, przede wszystkim jednak o bogatym dziedzictwem kulinarnym. Popularnością cieszą się tu jakościowe produkty lokalne: powidła strzeleckie wytwarzane w Dolinie Śliwki, przetwory warzywne i owocowe, także chleby, sery, wina, piwo, nalewki oraz wędliny i potrawy bazujące na mięsach rodzimych ras, które są lokalnie hodowane: kołudzkiej gęsinie, złotnickiej wieprzowinie i jagnięcinie merynosa polskiego w starym typie. Od momentu powstania trasa była dopracowywana i przygotowywana do komercjalizacji.

Jak zaznacza Piotr Lenart, twórca i koordynator trasy, w przeciwieństwie do innych szlaków kulturowych w Polsce, Niech Cię Zakole ma służyć przede wszystkim turystom grupowym, w tym turystom biznesowym. Koordynator widzi na nim m.in. uczestników wyjazdów motywacyjnych, którzy mogą połączyć zwiedzanie tych wyjątkowych okolic z aktywnościami integracyjnymi i teambuildingowymi. Kulinaria mogą być ich motywem przewodnim.

Aby ułatwić przemierzanie trasy turystom i uczestnikom incentive’ów Piotr Lenart wspólnie z pomiotami na szlaku, tzw. lansjerami, opracowali gotowe pakiety zwiedzania. Pierwszy pakiet to 1-dniowa wycieczka „Mennonicka Pętla Smaku” wiodąca przez tereny na zachód od Zakola Wisły: restaurację Życie Gruzji w Osielsku serwującą m.in. dania z jagnięciny, Strzelecką Dolinę Śliwkową, gdzie produkuje się powidła śliwkowe i organizuje Dzień Śliwki – ważne wydarzenie kulinarne w regionie, Nadwiślańską Chatę w Luszkowie sprzedającą przetwory i dania z produktów lokalnych, winnicę Przy Talerzyku w Topolnie, wieś Chrystkowo, w której zachował się XVIII-wieczny dom mennonicki i Gruczno, czyli miejsce organizacji kolejnej ważnej imprezy kulinarnej w regionie: Festiwalu Smaku. Drugi program, „ZaSmakuj Zakola”, to tzw. 5 odkryć na 1-dniowej wędrówce z przewodnikami w czasie i przestrzeni (Czas Ziemiaństwa w Ostromecku – Ostromeckie Śniadanie i Pałaców zwiedzanie; Czas Napoleona – o napoleońskiej przeprawie i na Moskwę wyprawie; Czas Wiedźmy z Makowego Lata – spacer botaniczny z zielarką; Czas kultury łużyckiej na Grodzisku Gzina – piknik Lubożerców oraz Czas Wsi: od ziarenka do bochenka – strawa jarska i dziarska). W ramach tych  programów organizowane są m.in. degustacje trunków i lokalnych produktów, spacery botaniczne z zielarką, warsztaty pieczenia chleba, a przede wszystkim pokazy kulinarne, w których pierwsze skrzypce grają lokalne gatunki mięs.

Organizatorzy incentive’ów mogą skorzystać z gotowych propozycji tras lub wybrać pojedyncze atrakcje. Dostępna u poszczególnych lansjerów infrastruktura pozwala na organizację aktywności dla grup liczących maksymalnie 45 osób. Przy programach kilkudniowych istnieje możliwość zakwaterowania uczestników w jednym z trzech hoteli funkcjonujących na Szlaku (największy z nich może przyjąć do 50 osób). Przy kwaterowaniu większych grup trzeba się posiłkować obiektami noclegowymi w Bydgoszczy i Toruniu znajdującymi się w bezpośrednim sąsiedztwie trasy.

Jak zaznacza Piotr Lenart, choć turystyka kulinarna jest uznawana za niszową, znakomicie wpisuje się w popandemiczne trendy ceniące bliskość natury czy lokalność. Szlak może być więc ciekawym pomysłem na incentive realizowany na wysokim i wysmakowanym poziomie. – Szlak jest skierowany do turystów lubiących poznawać to, co jest tożsame dla danej kultury, otwartych na nowe doznania kulinarne i umiejących docenić lokalne produkty i marki – kończy koordynator Szlaku.

MO

 

 

2022-10-10 14:45:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter