Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


STOWARZYSZENIA

Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego już działa

26.01.2023 w hotelu Sofitel odbyła się konferencja prasowa, która zainaugurowała działalność Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego, inicjatywy przedsiębiorców działających w sektorze usług turystycznych.



Założyciele Centrum są zrzeszeni w czterech organizacjach: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego - IGHP , Polska Izba Turystyki, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel i TUgether Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.

 Konferencję otworzyło wystąpienie Andrzej Gut-Mostowy, sekretarza stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Pełnomocnika Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki.

W pierwszej części konferencji inicjatorzy i założyciele Centrum Monitoringu przedstawili cele powołania CMRT. Na pytanie, co było inspiracją i dlaczego organizacje, które reprezentują przystąpiły do inicjatywy odpowiadali: Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP i członkowie Rady CMRT: Paweł Niewiadomski prezes PIT, Konrad Wielgórski, członek zarządu SOIT, Łukasz Adamowicz, prezes TUgerther RPSiW.

 „Nieznajomość prawa po stronie konsumentów i organizatorów wpływa na brak profesjonalizacji i rozdrobnienie rynku. Utrudnia jego rozwój i bije w reputację rzetelnych przedsiębiorców. Stąd decyzja o wspólnym działaniu czterech organizacji zrzeszających przedsiębiorców świadczących usługi turystyczne, które zgodnie uznały, iż poprawa stanu rzeczy jest ich obowiązkiem.” - podkreślił w swojej wypowiedzi Łukasz Adamowicz.

Ireneusz Węgłowski dodał: „Branża hotelarska od dawna apeluje o egzekwowanie przestrzegania obowiązujących przepisów prawa w szczególności tych, które decydują

o uczciwej konkurencji na rynku usług zakwaterowania. Nieznajomość prawa, omijanie przepisów lub ich błędna interpretacja sprzyjają nadużyciom i nie dają uczciwym przedsiębiorcom poczucia równych szans prowadzenia biznesu.”

 Konrad Wielgórski powiedział: „Jako przedstawiciele branży MICE, skupiający się na realizacji projektów z zakresu incentive travel i events, obsługując przede wszystkim klientów instytucjonalnych, zauważyliśmy pewne problemy z implementacją ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Dochodzi do sytuacji, w których do przetargów zapraszane są podmioty, które w teorii takich usług nie świadczą, a co więcej te przetargi wygrywają. W naszej ocenie wpływa to negatywnie na postrzeganie naszej branży, którą chcemy rozwijać i profesjonalizować. Jako SOIT zdecydowaliśmy się przystąpić do CMRT, dzieląc się wiedzą i dobrymi praktykami z uczestnikami rynku, którzy bezpośrednio zamawiają, czy też realizują imprezy turystyczne.”

 W wypowiedziach podkreślano, iż budowanie wiedzy o obowiązkach spoczywających na barkach przedsiębiorców turystycznych oraz budowanie wiedzy o prawach klienta wspólnie tworzą wartość oferty, a także wartość rynku turystycznego. Promowanie rzetelnych organizatorów, to większa ochrona klientów indywidualnych i korporacyjnych dzisiaj i lepsza reputacja branży, a także fundamenty do rozwijania turystyki w przyszłości.

 Paweł Niewiadomski, prezes PIT podsumował:

Aby skutecznie przeciwdziałać nieuczciwym praktykom, które są szkodliwe społecznie, niezbędne jest monitorowanie rynku, dobra znajomość problemów i ich skali. W tym celu powołaliśmy Centrum Monitorowania Rynku Turystycznego. Dla branży i dla organizacji branżowych CMRT jest ważnym narzędziem do realizacji naszych misji, a dla konsumentów – ważnym elementem parasola chroniącego ich bezpieczeństwo i interesy.”

 Integralną częścią konferencji był panel dyskusyjny pt. „Stan przestrzegania prawa w usługach turystycznych”. W dyskusji wzięli udział: dr Dominik Borek, dyrektor Departamentu Turystyki w MSiT, Marek Niechciał, członek zarządu w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym, oraz członkowie rady CMRT: Barbara Czerwińska-Albin, prezes Departamentu Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej w Polskiej Izbie Turystyki, Krzysztof Szadurski, wiceprezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego oraz Cezary Wilemajtys, członek TUgether RPSiW.

 Edyta Brykała, której powierzono misję uruchomienia Centrum oraz stworzenia ram organizacyjnych dla tego projektu, podkreśliła, że CMRT to inicjatywa –startup, docelowo zmierzająca do zarejestrowania swojej działalności jako fundacja. „Swoją siłę i zasięg działania zbudujemy, jeśli uda nam się powiązać interesariuszy rynku usług turystycznych i zaangażować ich do współpracy w realizacji wspólnego celu, jakim jest profesjonalizacja branży usług turystycznych”

 

#centrummonitoringu #wspólnedziałanie #pit #ighp #rpsiw #soit

 

 

 

2023-02-13 10:32:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter