Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


ANALIZA

Premiera badania Barometr SOIT
2020-2022 

W dniu 13 czerwca 2023 na zakończenie Meetings Week Polska 2023 odbyła się konferencja prezentująca wyniki badania turystyki motywacyjnej SOIT Barometr 2020-2023. Ankietę wypełniły agencje członkowskie organizujące wyjazdy typu incentive travel zrzeszone w Stowarzyszeniu SOIT.


 

Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel od 2014 roku systematycznie przeprowadza badanie Barometru wśród swoich członków. Pomiary za lata 2017-2022 zrealizowała certyfikowana agencja ABR SESTA, która również opracowała kompleksowy raport obejmujący badania z poprzednich lat.

Po raz pierwszy badanie przeprowadzone zostało w grudniu 2014 roku. Prezentowana część raportu obejmuje pomiary (weryfikacje) za lata 2020-2022 oraz prognozę na rok 2023.

 Liczba wyjazdów:

  • Badane firmy w 2022 roku zorganizowały 690 wyjazdy typu incentive travel. W prognozie deklarują wzrost - realizację 828 wyjazdów w 2023 roku,
  • Średnia liczba zrealizowanych wyjazdów w 2022 roku dla badanych agencji wyniosła 30, o 6 mniej niż w rekordowym roku 2019.
  • Średnia liczba prognozowanych na 2023 rok wyjazdów do krajów europejskich wynosi 36..

Średnie budżety wyjazdów:

  • W 2022 roku było najwięcej wyjazdów europejskich z budżetem między 7.000 a 8.000 PLN. W rekordowym roku 2019 roku było najwięcej wyjazdów europejskich z budżetem powyżej 6.000 PLN.
  • 44% wyjazdów do krajów europejskich jest z budżetem 8-12 tyś PLN.
  • w 2022 roku 31% wyjazdów pozaeuropejskich odbyło się z budżetami powyżej 14.000 PLN

Liczba uczestników:

  • Średnia liczebność grupy realizowana przez badane firmy wyniosła w 2022 roku 54 osoby. Jest to o 2 osób więcej niż w 2019.
  • W 2022 roku firmy biorące udział w badaniu obsłużyły 38.050 osób
  • Prognoza na 2023 rok wskazuje na wzrost do 44.650 osób

 Obroty:

  • Obroty firm biorących udział w badaniu z wyjazdów incentive wyniosły w 2022 roku 200.000.000 PLN.
  • W 2023 roku szacujemy wzrost obrotów.
  • Szacowana wielkość rynku wyjazdów incentive w Polsce 2022 roku to 666.666.667 wobec rekordowego roku 2019 gdzie było 766.666.607. Spadek o 100 mln PLN.
  • W 2023 roku szacujemy podobną wielkość rynku incentive w Polsce jak w 2022

 Przetargi:

  • 57% przetargów odbywa się z udziałem 1-3 firm zapraszanych do złożenia oferty
  • 35% przetargów odbywa się z udziałem 4-6 firm zapraszanych do przetargów
  • 30% firm wskazuje średni czas trwania procesu przetargowego na powyżej 4 tygodnie.

Nastroje - Nastrój właścicieli i kadry zarządzającej w firmach poddanych badaniu w 2023 roku.

  • 43% osób biorących udział w badaniu z optymizmem patrzy na 2023 rok
  • 22% wyczuwa zagrożenia w stosunku do 2023 roku


2023-06-15 11:03:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter