Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Marki wspierają aktywną rywalizację

Konkursy, zawody, turnieje zarówno sportowe, jak i naukowe są chętnie wybierane przez marki nie tylko w celach promocyjnych.

Wzmocnienie zaangażowania, aktywności i integracji wśród samych uczestników – konsumentów to jedno z przesłań, jakie towarzyszy organizacji takich wydarzeń, jak turnieje czy zawody. Coca-Cola Cup to turniej piłkarski organizowany systematycznie od 1999 roku, w którym współzawodniczą ze sobą gracze w wieku gimnazjalnym. Nagrodą główną w tegorocznej edycji jest wyjazd do Doniecka, jednego z miast – gospodarzy UEFA Euro 2012. – Głównym celem tego programu jest promowanie aktywnego stylu życia i sportu wśród młodzieży. Wpisuje się to w strategię społecznego zaangażowania naszej marki. Jest to dla nas też naturalny obszar zaangażowania, bo Coca-Cola od dziesiątek lat związana jest z promowaniem sportu, a w szczególności futbolu. Organizacja lokalnych inicjatyw społecznych, jaką jest ten turniej, czyni nas bardziej wiarygodnymi partnerami tak wielkich wydarzeń, jak mistrzostwa FIFA czy UEFA. Nie tylko jesteśmy ich sponsorem, ale autentycznie angażujemy się w rozwój młodych piłkarskich talentów i we wspieranie piłki nożnej na wszystkich poziomach. Turniejowi nie towarszyszyły jednak dotychczas żadne większe kampanie marketingowe. Ze względu na jego cel, byl on wspierany głównie działaniami PR-owymi – mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. wizerunku firmy, kontaktów zewnętrznych i komunikacji, Coca-Cola Polska.
W tym roku po raz pierwszy Polska będzie gospodarzem Europejskich Finałów World Cyber Games 2011, turnieju gier komputerowych, który dotychczas organizowany był w Niemczech, Korei Południowej, Chinach, Włoszech, Szwecji, Francji czy Stanach Zjednoczonych. W turnieju tym biorą udział gracze – reprezentanci poszczególnych krajów, którzy wyłaniani są wcześniej w rogrywkach krajowych. Jest to jedna z największych imprez w Europie, związana z rynkiem komputerowym. Za kompleksową jej organizację w Posce odpowiada agencja Euro RSCG 4D, która szacuje, że 4-dniowe rozgrywki przyciągną nawet 20-tysięczną widownię. Głównym sponsorem wydarzenia od samego początku jego istnienia, czyli od 11 lat, jest firma Samsung.



– Pozycjonowanie marki w tym obszarze jest dość klarowne. Gracze, biorący udział w turnieju, są wymagającymi konsumentami sprzętu elektorinicznego. Z jednej strony Samsung wspiera projekt i świat e-sportu, a z drugiej otrzymuje feedback w postaci korzyści wizerunkowych – mówi Sylwia Ziemacka, event director, Euro RSCG 4D.
Dla niektórych marek wzmocnienie wizerunku, ale i zwiększenie sprzedaży to cele równie istotne. Wiosną tego roku odbędzie się również FIFA Interactive World Cup 2011, czyli turniej gier komputerowych organizowany przez Electronics Arts i Sony Computer Entertainment Polska. – Jest to dość specyficzny turniej, ponieważ ludzie z całego świata w to grają. FIFA jest bardzo znaną grą, a sam turniej jest bodajże największym takiego rodzaju wydarzeniem. Producentem gry jest Electronic Arts, w którego portfolio znajdują się jeszcze takie pozycje, jak SIMS czy Need for Speed. Dlatego promocja w tym przypadku skupiona jest na samych produktach, a nie firmie. Jednym z głównych elementów w eventach organizowanych przez EA jest sprzedaż, choć jeszcze niedawno większy nacisk kładziono na budowanie wizerunku. Nieco inaczej jest w przypadku produktu Sony Playstation, który w nazwie zawiera również nazwę producenta. Dzięki temu zyskują marka Sony staje się bardziej rozpoznawalna – mówi Agnieszka Sołtysiak, partner, Endorfina Events. (xb)

2011-05-02 08:55:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»






Ludzie branży

»

Personalnie... z Dorotą Nidzgorską-Mazonik

O niezapomnianym kliencie rozmawiamy z Dyrektor Generalną Hotelu Arłamów.

Nie zapomnę swojego pierwszego klienta, który oczywiście nie wiedział, że jest tym pierwszym. Tak naprawdę na nim zdobywałam swoje pierwsze doświadczenie i uczyłam się całkowicie obsługi wydarzeń. Trafiłam na wyjątkową osobę po drugiej stronie, a w tej branży pracuje się przecież z ludźmi. Praca rozpoczynała się na etapie tworzenia kosztorysu wydarzenia, a kończyła na rozliczaniu imprezy. Realizacja zgodnie z wytycznymi wspólnie wypracowanymi z klientem była dla mnie najważniejsza. 

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter