Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Programy stypendialne inwestycją w rozwój MICE

Powodów przeznaczania pieniędzy na stypendia i staże jest wiele. Instytucje chcą w ten sposób uhonorować pamięć autorytetów branży, lub promować swoją organizację.

W momencie kiedy dokształcanie się jest kosztowne to ważny krok. Coraz częściej z inicjatywy międzynarodowych organizacji i stowarzyszeń powstają programy stypendialne lub stażowe, które pozwalają zdolnym osobom związanym z turystyką biznesową na zdobywanie wiedzy i umiejętności.

AIPC i IMEX chcą liderów
Według AIPC, międzynarodowego stowarzyszenia centrów kongresowych wykwalifikowani managerowie są przyszłością przemysłu spotkań, dlatego też już piąty rok z rzędu stowarzyszenie organizuje projekt Akademia AIPC. – AIPC traktuje rozwój zawodowy jako kluczowy element, dlatego stworzyliśmy program branżowych szkoleń – powiedział Edgar Hirt prezes AIPC. – Zdając sobie sprawę, że nie wszystkie ośrodki są w stanie zaoferować odpowiedni poziom wsparcia swoich zdolnych pracowników, postanowiliśmy stworzyć program stypendialny, który będzie rozwiązaniem tego problemu i pomoże zapewnić rozwój zawodowy osobom, które na to zasługują. W tym roku inicjatywę Międzynarodowego Stowarzyszenia Centrów Kongresowych wsparła też Grupa IMEX, która sfinansowała trzy z pięciu stypendiów, które otrzymali managerowie z Dipoli Congress Centre Espoo
w Finalndii, Hyderabad International Convention Centre
w Indiach, Borneo Convention Centre – Kuching w Malezji, Coex Convention & Exhibition Center w Seulu oraz Bahrain International Exhibition & Convention Centre w Bahrajnie.

Program stypendialny MPI

Meeting Professionals International w kwestii stypendiów poszło o krok dalej. Stworzono podzielony na trzy kategorie program stypendialny skierowany do: planistów w trakcie dążenia do zdobycia dyplomu, dostawców lub planistów, uczęszczających do szkoły lub osób pracujących w branży chcących uczestniczyć w programach edukacyjnych oferowanych wyłącznie przez MPI.
MPI jest także współtwórcą The Jim Fausel Memorial Scholarship. Stypendium skierowane jest do studentów i specjalistów z branży, którzy chcą podjąć się dalszego kształcenia w instytucjach szkolnictwa wyższego lub certyfikacji. Zgodnie z założeniami projektu w każdym kwartale zostaje przyznane po jednym stypendium dla studenta i osoby pracującej w branży chcącej otrzymać certyfikat CMP MPI. Jim Fausel w przemyśle spotkań działał przez
32 lata, a przez ponad 25 był
aktywnym członkiem MPI. W ostatnich latach życia, związany był z Uniwersytetem Stanu Arizona, a także był katalizatorem programu Certification in Meeting Planning – jednego z projektów objętych programem stypendialnym MPI. Po krótkiej walce z rakiem jelita grubego, zmarł w październiku 2008 r., pozostawiając po sobie dziedzictwo edukacji, szkoleń i mentoringu dla przyszłych liderów w branży.

\"\\"\\\\"\\\\"\\"\"

Higgison wspiera młodych

Trzy lata temu w Stanach Zjednoczonych rodzina i znajomi Lindy F. Higgison założyli fundację jej imienia. Higgison, związana 35 lat z branżą spotkań, ceniona na całym świecie mentorka, która była jedną z głównych osób odpowiedzialnych za stworzenie specjalnego programu nauczania na Temple University. Podobnie jak Fausel przez ostatnie lata życia walczyła z rakiem. Na krótko przed śmiercią stworzyła projekt programu stypendialnego, który obecnie realizowany jest przez fundację. Zgodnie z jej postanowieniem, co roku 25 000 dolarów zostaje przekazane dla studentów chcących związać swoją karierę zawodową z turystyką biznesową i uzyskać dyplom event managera na Temple University.

Stypendia promują region

Zachodnio-australijska organizacja turystyczna ufundowała 5 tys. dolarów australijskich stypendium na rozwój osobisty i zawodowy dla przedsiębiorców, uczelni i organizacji non-profit z obszaru miasta Mandurah. Pomysł opiera się na realizowanym od 1999 roku projekcie Aspire Perth Convention Bureau mającym na celu aktywizację branży MICE i rozwój turystyki biznesowej w regionie.
W 2012 roku, łączna kwota stypendiów jaka zostanie przyznana w ramach programu Aspire – który obejmie również kilka nagród rozwojowych dla pięciu uczelni Perth – wyniesie 60 000 dolarów australijskich. (kw)

2012-02-20 09:03:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter