Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

SOIT: Incentive skuteczny w B2B

Incentive travel to skuteczne narzędzie motywacyjne – przekonywali prelegenci podczas zorganizowanej przez stowarzyszenie konferencji „Ponieważ świata nie poznaje się zza biurka. Skuteczne działania B2B”.

To pierwsza z dwóch konferencji zaplanowanych przez stowarzyszenie w tym roku. Skierowana była do klientów, a jej tematem uczyniono zaprezentowanie roli incentive travel jako skutecznego narzędzia biznesowego z trzech punktów widzenia: teoretycznego, praktycznego i ekonomicznego. – Wybierając prelegentów szukaliśmy praktyków. Osób, które na bazie swojego doświadczenia zawodowego i zdobytej wiedzy mogą podzielić się z uczestnikami konferencji czymś wartościowym – powiedziała Justyna Skubis z SOIT.

Motywacja w trakcie kryzysu
– Aby skutecznie motywować należy pamiętać o tym jak działają mechanizmy motywacyjne i zadać sobie pytanie: co pobudza ludzi? – przekonywała dr Katarzyna Korpolewska, która prowadziła pierwszą część konferencji. Jej zdaniem jest to inspiracja, szansa rozwoju osobistego, wspólne doświadczenia, szacunek dla jednostki, okazja do sprawdzenia się i odniesienia sukcesów, samodzielność, zaangażowanie i troska oraz inwestowanie. Jak łatwo można wywnioskować tych potrzeb nie są w stanie zapewnić ani premie pieniężne ani nagrody rzeczowe przyznawane pracownikom. Rozwiązaniem jest natomiast dobrze zbudowany program incentive travel. Jednocześnie patrząc z teoretycznego punktu widzenia, aby pracownicy osiągali dobre wyniki, trzeba ich stale motywować. Dr Korpolewska zwróciła również uwagę, że motywowanie jest szczególnie ważne w czasach kryzysu, kiedy osiąganie wyznaczonych przez pracowników czy partnerów celów jest okupione znacznie większym wysiłkiem.

Incentive poprawia relacje z klientem
– Program incentive travel to ogromna inwestycja i unikalna okazja do nawiązania relacji i budowy wzajemnego zaufania z partnerami B2B – przekonywał Marcin Piróg, prezes zarządu PLL LOT. – Podstawowym czynnikiem wzrostu firmy, która ma długi kanał dystrybucji są relacje z klientem, a my byliśmy niekorzystnie oceniani w tym obszarze – dodał. Firma musiała zatem szybko znaleźć dobre rozwiązanie. – Postawiliśmy na incentive travel. Dzięki temu narzędziu już po pierwszym roku jego stosowania przesunęliśmy się na pierwszą pozycję wśród ocenianych firm – dodał Marcin Piróg. Zaznaczył przy tym, że organizacja wyjazdów incentive zawsze musi pokrywać się ze strategią marketingową firmy. Jego zdaniem współpraca najlepiej sprawdza się z jednym podwykonawcą, który z biegiem czasu staje się partnerem w kreowaniu wizerunku firmy wśród klientów.

Incentive efektywny ekonomicznie

– Efektywność to rezultat podjętych działań opisany przez relację uzyskanych efektów do poniesionych kosztów – powiedziała Agnieszka Majkowska, dodając, że jeżeli porówna się koszty czasowe i finansowe jakie trzeba ponieść przy okazji organizacji, a jakie efekty udaje się osiągnąć, to z tej perspektywy program incentive travel okazuje się najbardziej efektywny. Jej zdaniem obecnie najlepsze efekty dają narzędzia wykorzystujące marketing emocjonalny, a incentive, którego elementem jest dostarczenie wrażeń i przyjemności, doskonale się do tego nadaje. (kw)

„Ponieważ świata nie poznaje się zza biurka. Skuteczne działania B2B”; 13 marca 2012, Warszawa; www.soit.net.pl


Zdaniem organizatora
Akademia SOIT to profesjonalne warsztaty szkoleniowe, które mają za zadanie przekazanie wiedzy w wybranym obszarze tematycznym oraz nauczenie uczestników pewnej konkretnej kompetencji. W przypadku konferencji oczywiście również chcemy przekazać uczestnikom wiedzę, ale nie jest to warsztat, gdzie można by ją przećwiczyć. Na Akademii SOIT chcemy prezentować tematy z ciekawej perspektywy, zachęcać do działania w taki lub inny sposób, dzielić się doświadczeniami i inspirować. Zależy nam też na zachęcie do dyskusji i wymiany poglądów na tematy istotne dla organizatorów incentive travel.

2012-04-24 16:38:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»




Ludzie branży

»

Personalnie... z Agnieszką Szymerowską

prezes zarządu Convention Bureau
we Wrocławiu.

Po praktycznie 10 latach pracy w Convention Bureau – Wrocław, od wolontariatu, po stanowiska koordynacyjne, po objęcie sterów w CBW oraz hektolitrach wypitej z gośćmi kawy, wielu spotkaniach i ciekawych rozmowach widzę, że mam coś jeszcze do zrobienia. Wynika to także z sytuacji, w której jesteśmy – chcę wykorzystać ten czas i wyzwania, które przede mną stawia.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter