|
|
Kwestionariusze on-line ważnym narzędziem dla organizatorów
Internetowe zapytania ofertowe to narzędzie coraz chętniej wybierane przez meeting plannerów na świecie. W Polsce odsetek korzystających z formularzy i platform Request for People (RFP) nadal nie jest duży, również brakuje kompleksowych rozwiązań.
Gotowe formularze zapytań ofertowych można znaleźć zarówno na stronach internetowych indywidualnych dostawców, jak i na platformach skupiających oferty wielu firm i umożliwiających składanie seryjnych zapytań on-line. Te drugie cieszą się zdecydowanie większą popularnością. Aż 95% meeting plannerów na świecie korzysta z tego typu rozwiązań przy zakupie usług i produktów, niezbędnych do przeprowadzenia procesu realizacji projektu (np. eventowego), w tym przede wszystkim wynajmie powierzchni w obiektach oraz noclegów w hotelach.
Rosnący zasięg i oczekiwania
Do niedawna panujący trend obejmował raczej realizację mniejszych spotkań, które nie wymagają skomplikowanego planowania i kosztorysowania. Obecnie połowa z pytanych organizatorów przyznaje, że korzysta z platform RFP nawet kiedy projekt wymaga zarezerwowania ponad 100 pokoi. Największe oczekiwania wobec dostawców, którzy odpowiadają na zapytania z platform RFP dotyczą czasu. Prawie połowa zainteresowanych ofertą spodziewa się odpowiedzi najpóźniej do dwóch dni od złożenia zapytania, a 17% chce uzyskać odpowiedź w ciągu 24 godzin lub szybciej. – Proces przygotowania eventu jest dość długi, a tego typu systemy pozwalają skrócić ten czas, jak również czas poświęcony na ocenę i wybór najlepszych ofert, zmniejsza się także zaangażowanie zespołu itp. – mówi Marcin Steczko, key account manager, United Travel & Events.
Korzyści vs. rozwiązania
Czas oczekiwania na ofertę ma też związek z etapami projektu i tym, kiedy organizator wysyła zapytanie. Niemalże połowa pytanych robi to już na samym początku planowania również po to, by się rozeznać i uzyskać pełny obraz cen i konkurencji w danym obszarze. Zapytania online są używane przez 34% organizatorów jako narzędzie, dzięki któremu mniej więcej w połowie procesu przygotowań mogą zawęzić swoje wybory do niezbędnego minimum. Tylko 39% w pierwszej kolejności, jeszcze zanim wyśle zapytanie online, sprawdza, czy dany obiekt na pewno spełnia ich wszystkie oczekiwania. – W branży spotykam się z opinią, że platformy RFP są dobrymi narzędziami, chociażby do wyszukania propozycji, np. obiektu, lecz potem kontakt mailowy i tak jest nieunikniony, ponieważ zachodzi potrzeba doprecyzowania szczegółów. Większość z organizatorów raczej preferuje bezpośredni kontakt osobisty z podwykonawcą, np. osobą z hotelu. Zdarza się jednak, że na platformie znajduje się moduł otwartych pytań i odpowiedzi, co ułatwia szybszy kontakt z dostawcą – dodaje Marcin Steczko. (xb)
2012-06-22 13:29:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie »
Dołącz do dyskusji na FB »
|
|
Personalnie... Iwona Głuchowska
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.
O sobie:
Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.
|
Order Nexium Samples Online Levitra Rezeptfrei In Deutschland Flagyl By Mail <a href=http://cialviag.com>cheap cialis</a> Super Cialis With Dapoxine Sale Finasteride Low Price