Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Urząd oddaje kongresy biznesowi

Poznań postanowił, że Poznańskie Convention Bureau nie będzie już wchodziło w skład struktur Urzędu Miasta. Od stycznia zadania PCB realizowane mają być przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną.

Urząd miasta zdecydował się na restrukturyzację i optymalizację pracy. A to oznacza poważne zmiany dla PCB.
– Pomysł był niezależny od nas. W związku z tym zadania PCB przekazane zostały do Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. PLOT zrzesza członków, którzy bezpośrednio zaangażowani są w turystykę biznesową jak hotele, czy specjalistów od turystyki. Inspiracją były rozwiązania funkcjonujące w innych miastach. Gdańsk Convention Bureau działa również w ramach Lokalnej Organizacji Turystycznej i jest jednym z prężniej działających Polskich regionalnych CB – mówi Paweł Borowczyk, były pracownik PCB. Katarzyna Parysek, dotychczasowy kierownik PCB została zastępcą dyrektora Biura Prezydenta Miasta. W biurze tym będzie pracował także Paweł Borowczyk. Na czele nowego zespołu promującego poznańskie kongresy stanął prezes zarządu PLOT, Jan Mazurczak.

Większy budżet
Jednym z powodów takiej decyzji była możliwość zmiany finansowania poznańskiego Convention Bureau. Zarówno wysokość budżetu jak i sposób finansowania instytucji po przejęciu jej przez PLOT uległy zasadniczym zmianom.
– Miasto wspiera PLOT składką członkowską w wysokości 400 000 zł, która przeznaczana jest na cele statutowe organizacji. Łączny budżet PLOT w tym roku osiągnie kwotę ok. 700 000 zł, wliczając w to dofinansowanie unijne. O tym, ile z tych pieniędzy przeznaczone będzie na działania dotyczące promocji turystyki biznesowej, ile na inne formy promocji turystycznej, a ile na działalność administracyjną, decydują członkowie naszego stowarzyszenia czyli samorządy aglomeracji poznańskiej i branża turystyczna – mówi Jan Mazurczak.

Poznań wraca do kongresowych korzeni
Zmianie ulegną także akcenty w promocji Poznania jako destynacji biznesowej. Do tej pory Poznań Convention Bureau starało się promować różne działy MICE. Obecnie główny nacisk położony będzie na działalność konferencyjną w regionie. W najbliższym czasie członkowie PCB planują spotkania z organizatorami konferencji i kongresów, przygotowanie przewodnika dla organizatorów, oraz bazy nietypowych lokalizacji konferencyjnych a także organizacje fan tripów promujących Poznania jako destynację biznesową.
Dzisiaj trudno jest ocenić, czy decyzja w sprawie przejęcia zadań Convention przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną jest słuszna. Z jednej strony bowiem osoby, które od kilku lat kojarzone były z tą instytucją zostały w urzędzie miasta. Ich następcy będą wiec musieli przynajmniej z częścią podmiotów na nowo wypracować odpowiednie relacje i zapracować na ich zaufanie. Jednak przykład Gdańska, że pozwala oczekiwać, po trudnych przeobrażeniach i chwilach niepewności Poznańskie Convention Bureau stanie się jedną z bardziej prężnie działających instytucji tego typu w Polsce. (mg) 



\"\"Zdaniem eksperta

Irena Sokołowska
Dyrektor Biura Kongresów
Holiday Travel

Zmiana powinna być przygotowana
Zmiana usytuowania PCB – może być dobrym posunieciem, ale pod kilkoma warunkami. Z uwagi na środki finansowe przechodzące wraz z PCB do PLOT, których przeznaczeniem jest promocja MICE, należy bardzo zadbać o to, aby nie „utonęły” w turystycznym garnku. To będzie wymagało większego udziału branży w procesie planowania działań promocyjnych, a tym samym – opracowania nowych zasad i metod działania.
Wiąże się z tym nie mniej istotna kwestia opracowania jasnej i przejrzystej nowej struktury PCB (w tym członkostwa indywidualnych przedsiębiorców). Jest to istotne z wielu względów, a głównie dlatego, że zlecenia w branży MICE – kongresy, konferencje, incentive – generują wielkie bużety. Przekazanie ich do realizacji indywidualnym członkom PCB musi być przejrzyste, transparentne, oparte na wszystkim znanych procedurach.

2013-03-20 08:56:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter