Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Klienci oczekują więcej CSR

Zleceniodawcy coraz częściej chcą, aby w realizowane przez nich eventy włączane były elementy CSR.

Podstawowym źródłem wprowadzenia elementów zrównoważonego rozwoju w przygotowywanych realizacjach eventowych pozostaje rynek, a konkretnie klienci. Coraz częściej budują oni swoją świadomość w tym zakresie i wymagają od agencji tworzenia wydarzeń uwzględniających wytyczne dotyczące ochrony środowiska czy wspierania lokalnych społeczności. Według badań serwisu www.amiando.com aż dla 68% zleceniodawców jest to istotne, przy czym aż dla 36% z nich wręcz priorytetowe. Brak zainteresowania wykazało zaledwie 11% pytanych. Opinie ekspertów co do tak dużego zaangażowania w eko-praktyki są jednak podzielone.

Trzeba się dostosować
Bez względu na ideologię i pobudki, nic nie zmieni jednak aktualnego stanu rzeczy, w którym CSR świeci triumfy. To ma swoje odbicie w zleceniach, jakie trafiają do agencji. Aż 61% światowych organizatorów eventów wyraża opinię, że działania CSR-owe oraz
z te dotyczące ochrony środowiska naturalnego stają się dla nich z roku na rok coraz ważniejsze i częściej spotykane. Przeciwnego zdania było jedynie 16% z nich. Mimo wszystko jednak, całkiem spora grupa, bo aż 34% organizatorów nie jest jeszcze zainteresowania CSR w ogóle, lub korzysta z tego typu programów niezwykle rzadko. Wśród podstawowych przyczyn takiego stanu rzeczy, znajdują się przede wszystkim brak odpowiednich środków finansowych (31%), odpowiedniej wiedzy (31%) i czasu (21%).

Wielka trójka
Wśród najczęściej stosowanych rozwiązań mających uczynić organizowany event ekologicznym, można wymienić te związane z transportem, miejscem, w którym będzie odbywać się wydarzenie oraz z jego przebiegiem. Modne staje się np. wykorzystanie transportu publicznego czy znalezienie stosunkowo bliskiej lokalizacji, co nie wymaga długich podróży. Zakwaterowanie – jedynie w obiektach konferencyjnych i hotelowych, które wprowadziły już energooszczędne i ekologiczne rozwiązania. Już w czasie samych konferencji i kongresów dużą popularnością cieszy się również oszczędność papieru, poprzez przekazywanie uczestnikom większości informacji w formie elektronicznej oraz recykling. Także część cateringowa bywa modyfikowana – chodzi o wykorzystywanie możliwie dużej ilości lokalnych i sezonowych produktów, a przede wszystkim odpowiednie ich pakowanie, bez konieczności użycia jednorazowych i ciężko utylizujących się pojemników. (mk)
www.amiando.com  

2013-05-15 10:21:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter