Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Organizacja szczytu prawie bez zarzutów

O ile decyzje podjęte podczas tego wydarzenia uznane zostały za niewystarczające i za mało konkretne, o tyle sama organizacja i przygotowanie logistyczne COP19 zakończyły się sukcesem. Na tę dobrą ocenę pracowało wiele firm.

Szczyt był największą imprezą na Stadionie Narodowym w Warszawie od czasu jego otwarcia. Na wydarzenie złożyło się ponad 2 tys. spotkań, seminariów i paneli dyskusyjnych, 250 wydarzeń towarzyszących i 140 konferencji prasowych. Wszystko to dla 12,6 tys. gości ze 194 państw świata. – Te liczby obrazują, z jak niezwykłym przedsięwzięciem mieliśmy do czynienia od momentu rozpoczęcia przygotowań aż do ostatniej minuty trwania szczytu – powiedział Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. komunikacji spółki PL.2012+, operatora Stadiony Narodowego.

Dobre opinie
Z polskiej strony za organizację Szczytu Klimatycznego COP19 odpowiedzialne były ministerstwa: środowiska, spraw zagranicznych, spraw wewnętrznych, UM Stołecznego Warszawy oraz spółka PL.2012+. Logistyczno-techniczną częścią przygotowań do konferencji zajęły się Międzynarodowe Targi Poznańskie. – Kwestie organizacyjne w czasie tak dużych wydarzeń, jak szczyt klimatyczny zawsze są dużym wyzwaniem – mówi Tobiasz Adamczewski z fundacji WWF Polska (to jedna z organizacji ekologicznych uczestniczących w obradach). – Warszawie udało się przygotować COP19 naprawdę dobrze. Wszystkie prelekcje odbywały się w jednym miejscu, dzięki czemu delegaci uniknęli krążenia między wieloma budynkami. Oznakowanie także było w miarę dobre, chociaż oczywiście mogło być lepiej. Brakowało na przykład monitorów umieszczonych przed wejściami do sal, na których wyświetlane byłyby informacje, na temat odbywających się w nich prelekcji. To nie jest rozwiązanie w 100% konieczne, ale na pewno bardzo pomocne. Ważne natomiast, że w wybudowanych specjalnie na konferencję halach nie brakowało miejsca. Ułatwieniem było również wprowadzenie dla delegatów specjalnych kart, dzięki którym mogli korzystać z komunikacji miejskiej. W opinii wielu uczestników Sszczytu zbyt wysokie były jednak ceny jedzenia i napojów, które można było nabyć na stadionie. Za ich dystrybucję odpowiedzialna była firma Sodexo Polska. – Niedrogie były w zasadzie jedynie posiłki serwowane, jako tzw. „danie dnia”. Jeżeli ktoś z uczestników chciał jednak zjeść coś innego, musiał bardzo dużo zapłacić. Cena pełnego obiadu, z dodatkami kosztowała nawet około 100 zł, a to zdecydowanie za dużo – mówi Adamczewski. Mimo wszystko, ogólny odzew po szczycie był bardzo zadowalający. Z przeprowadzonych ankiet, wynika, że 68% ankietowanych oceniło stadion jako miejsce lokalizacji szczytu jako „bardzo dobry”, a ponad 30% jako „dobry”.

Na stadionie, ale także poza nim...
W ramach COP19 odbyło się również dwudniowe spotkanie Global Landscapes Forum (GLF) – największa i jedyna oficjalna konferencja towarzysząca szczytowi klimatycznemu. Na drodze przetargu na producenta wykonawczego całego projektu wybrano firmę ICP Group. – Ten projekt był wyzwaniem pod wieloma względami. Do 2012 roku organizowane dwie oddzielne konferencje towarzyszące COP: Global Forest Days oraz Global Agriculture Days. W tym roku postanowiono połączyć siły i stworzyć wydarzenie o jeszcze większym zasięgu i skali. Po raz pierwszy też konferencja była organizowana na terenie kampusu uniwersyteckiego. Wymagało to wnikliwego planowania nie tylko pod kątem agendy konferencji (wiele budynków, różne profile spotkań) ale też specyfiki miejsca oraz bezpieczeństwa (teren otwarty). Dodatkowym utrudnieniem było to, że w trakcie przygotowań uniwersytet funkcjonował normalnie i odbywały się zajęcia, dlatego kluczowe montaże i ustalenia musiały być przeprowadzone także w nocy – mówi Seweryn Jakubiec, chief operations officer w Poland Concept DMC. Przygotowania do Global Landscapes Forum zajęły agencji 6 miesięcy, a sama produkcja 8 dni. Prelekcje, w których wzięło udział około 1,2 tys. gości odbywały się w 30 salach wykładowych, położonych w 5 budynkach uniwersyteckich. Całość zakończyła uroczysta gala dla tysiąca osób w budynku nowej biblioteki UW. ICP Group korzystała także z pomocy firm podwykonaczych i partnerów m.in. Mazurkas Catering i RSVP Catering (catering), Expo Styl (zabudowa i stoiska targowe), Brill AV Media (multimedia), Syskonf, TransmisjeOnline (obsługa konferencji) i Raf Trans (transport). (mk)
www.cop19.gov.pl

Oferta hotelowa
Tak duża impreza, jaką był szczyt klimatyczny wygenerowała ponadprzeciętne zapotrzebowanie na usługi noclegowe. Aby pomóc w sprawnym bookowaniu noclegów uczestnikom COP19 dedykowano oficjalny system rezerwacji hotelowych. Już w kwietniu (pierwsze rozmowy na ten temat prowadzono jeszcze w październiku ub. r.) Ministerstwo Środowiska zwróciło się z propozycją współpracy w tym zakresie do Warsaw Destination Alliance (WDA). Stowarzyszenie pełniło rolę Central Booking Operatora, a stworzony wspólnie system oferował wszystkie rodzaje zakwaterowania, od pięciogwiazdkowych hoteli po apartamenty i hostele. Wśród oficjalnych hoteli 5-gwiazdkowych znalazły się: Sofitel Warsaw Victoria, Hilton Warsaw Hotel & Conference Centre, Rialto i Hyatt Regency Hotel Warszawa. Rekomendowanymi obiektami 4-gwiazdkowymi były z kolei: Novotel Centrum Hotel Warszawa, Mercure Centrum Hotel Warszawa, Mercure Grand Hotel Warszawa, MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel oraz Novotel Airport Hotel Warszawa.

2013-12-19 16:56:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter