Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Kraków liczy wpływy z branży spotkań

We wrześniu 2014 r. będzie znana konkretna kwota, jaka wpływa do budżetu miasta dzięki aktywności branży.



Określenie wielkości sektora MICE i jego ekonomicznego wpływu na gospodarkę miasta oraz regionu stanowi duże wyzwanie i wymaga intensywnych, sukcesywnych działań.

Metodologia badań
Badanie wielkości rynku spotkań w Krakowie odbywa się dwuaspektowo. Pierwszy aspekt dotyczy określenia wielkości wydatków związanych z organizacją spotkań – zarówno uczestników, jak również organizatorów. W tym przypadku wykorzystuje się badania ankietowe. Przeprowadza się je podczas wybranych spotkań, zarówno wśród osób uczestniczących, jak i po spotkaniu z organizatorami. Badania ankietowe przygotowane przez partnera merytorycznego projektu – Fundację Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, realizowane są przez Małopolską Organizacje Turystyczną.
Profil i strukturę grupy badawczej opracowali naukowcy z krakowskiego Uniwersytetu Ekonomicznego. Zaś celem badań jest poznanie wielkości wydatków w różnych kategoriach (opłata za uczestnictwo, noclegi, transport, gastronomia, kultura itp.), które przekładają się docelowo na korzyści dla miasta z działalności branży spotkań. Badaniami ankietowymi objęci są organizatorzy konferencji, kongresów, sympozjów, seminariów, targów, wystaw gospodarczych oraz spotkań biznesowych.
Drugi aspekt to wykorzystanie wyników badań ankietowych z pilotażu do dopasowania kalkulatora DMAI do realiów polskich. Następnie wyliczenie wartości dla modelowych rodzajów spotkań (wypracowanych na podstawie badań zasadniczych prowadzonych w Krakowie w ciągu dwóch sezonów turystyki MICE – zimowego i wiosennego). Korzystanie z kalkulatora wymaga wiarygodnych danych dotyczących branży MICE, dlatego wykorzystuje się wcześniej omówione wyniki badań ankietowych. Narzędzie to dostarcza dane, które w końcowym efekcie będą stanowić uzupełniającą informację (obok danych od Głównego Urzędu Statystycznego oraz Poland Convention Bureau POT).

Raport we wrześniu
Finalne wartości ekonomicznego wpływu branży spotkań na gospodarkę Krakowa wyliczy zespół badawczy Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
– Wyniki badań zostaną przedstawione w formie raportu, w którym zostaną również zawarte rekomendacje dotyczące dalszych działań, m.in. wytypowania propozycji kongresów, które mogą zostać pozyskane przez Kraków i wygenerować jak najwyższe wpływy ekonomiczne – mówi Małgorzata Przygórska-Skowron, kierownik Zespołu Projektowego, a także kierownik Kraków Convention Bureau.
Przedstawiane działania stanowią integralną część 3-letniego Projektu Grantowego Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.
Projekt realizuje cele Funduszu Partnerskiego poprzez promowanie, tworzenie i wzmacnianie partnerstwa poprzez wymianę dobrych praktyk i know-how między polskimi jednostkami samorządu terytorialnego (Gmina Miejska Kraków, Urząd Miasta Krakowa – lider projektu) i instytucjami (Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Krakowskie Biuro Festiwalowe – partnerzy projektu) a instytucjami szwajcarskimi (Uniwersytet Nauk Stosowanych Zachodniej Szwajcarii (HES-SO Valais – partner projektu). (az)

Projekty realizowane w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy służą:
 niwelowaniu różnic w rozwoju społeczno-gospodarczym na terenach rozszerzonej Unii Europejskiej,
 przyczyniają się do zmniejszania dysproporcji rozwojowych pomiędzy poszczególnymi regionami.
We wrześniu 2014 r. będzie znana konkretna kwota, jaka wpływa
do budżetu miasta dzięki aktywności w Krakowie branży spotkań

2014-06-04 08:50:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter