Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Raport PCB a rzeczywistość

Potrzeba badania potencjału rynku spotkań w Polsce jest niekwestionowana. Pytanie czy raporty w takiej formie, jak przygotowywane obecnie, mają rację bytu.

Poland Convnetion Bureau opublikowało raport podsumowujący rynek przemysłu spotkań w Polsce w 2013 r. Według przedstawionych danych najwięcej imprez odbyło się w Gdańsku 4422 (24,43 proc. ogółu). Na podium znalazł się także Kraków, w którym zorganizowano 3413 (18,86 proc.), a także Poznań – 1986 spotkań (10,97 proc.). Liderami okazały się także Wrocław – 1393 (7,7 proc.), oraz Sopot – 1062 (5,87 proc.). W Warszawie odnotowano tylko 644 spotkania! Fakt ten budzi uzasadnione wątpliwości.
Ma to związek z metodologią zbierania badań do raportu. Dane statystyczne dostarczane są przez lokalne CB oraz pracowników obiektów, w których odbywają się wydarzenia klasyfikowane według podziału: konferencja/kongres, wydarzenie korporacyjne, wydarzenie motywacyjne i targi/wystawy.
Nagły spadek liczby spotkań w Warszawie (odnotowany
w raporcie) wynika z faktu, że Warszawskie Convention Bureau nie przysłało statystyk.
W związku z czym twórcy raportu uwzględnili jedynie dostępne dane z rejonu, pochodzące bezpośrednio od organizatorów i menadżerów obiektów. – W styczniu 2014 r., po przejęciu Warsaw Convention przez Warszawską Organizację Turystyczną, zarząd organizacji zdecydował, że warszawski raport wymaga zmian i nie będzie wydawany w dotychczasowej formie. Naturalną konsekwencją tej decyzji było wstrzymanie kosztownych i czasochłonnych prac nad zbieraniem od warszawskich obiektów danych – powiedziała Monika Białkowska, dyrektor Biura Warszawskiej Organizacji Turystycznej.
W ubiegłorocznym raporcie, Warszawa, sprawca zamieszania, miała 10034 spotkania, co stanowiło 56,78 proc. wszystkich wydarzeń w kraju. Nie uwzględnienie pełnych statystyk stolicy zafałszowuje rzeczywisty obraz polskiego rynku spotkań, co czyni raport niemiarodajnym. (az, mg)

2014-07-03 14:25:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter