Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Niemcy wyrastają na potęgę MICE

Rynek spotkań w Niemczech ma coraz większy udział w PKB kraju. Działające u naszych zachodnich sąsiadów centra eventowe i konferencyjne gościły w 2013 r. 371 milionów uczestników wydarzeń MICE.

Oznacza to 2,5 proc. przyrost, w porównaniu z rokiem 2012. Trend wzrostowy utrzymuje się nieprzerwanie od sześciu lat (od 2009 r.).
Dane zostały zaprezentowane w najnowszym wydaniu przygotowywanego przez European Institute for the Meetings Industry (EITW) raportu Meeting & EventBarometer 2014.
W 2013 r. w Niemczech działalność prowadziły 7034 centra konferencyjne i kongresowe. – Niemieccy dostawcy usług MICE cieszą się dobrą opinią na rynku międzynarodowym. Doceniany jest przede wszystkim profesjonalizm oferowanych usług oraz stosunek jakości do ceny. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne jest nieustanne podnoszenie kompetencji oraz nowe inwestycje. Wyniki Meeting & EventBarometer 2014 pokazują, że taki wysiłek się opłaci, a klientów jest więcej – powiedział Joachim König, przewodniczący EVVC. Dobrą passę rynku spotkań w Niemczech potwierdzają także inne zestawienia – World Travel Monitor, przygotowywany przez IPK International oraz ranking ICCA, w którym Niemcy z 722 zaklasyfikowanymi spotkaniami stowarzyszeniowymi zajęły pierwsze miejsce w Europie i drugie na świecie (po USA).

Silny polski akcent na niemieckim rynku MICE
Z przygotowanego przez przedstawicielkę Brandenburgii na Polskę raportu wynika, że Polacy są najliczniejszą grupą turystów biznesowych przyjeżdżających do Brandenburgii. W minionym roku w celach służbowych
i turystycznych Polacy wykupili tam 156 000 noclegów,
z czego ok. 60 proc. przypada na podróże służbowe, imprezy MICE oraz podróże integracyjne. W raporcie sportretowano polskie grupy incentive, przyjeżdżające do tego regionu. Według danych przeważają imprezy trwające dwa, trzy dni. Najczęściej są to grupy około 20-50. osobowe z budżetami od 250 do 1200 Euro na osobę.
Osobno opisano także grupy przyjeżdżające do Brandenburgii w celu organizacji imprez integracyjnych. Budżety są tu nieco niższe około
200–800 euro na osobę.
Trzecia grupa imprez dotyczy szkoleń połączonych z wyjazdami incentive. Podobnie, jak w przypadku wyjazdów incentive bez części szkoleniowej, ich budżety to 200–1200 euro na osobę. (mk, mg)
www.gcb.de

2014-07-10 16:24:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter