Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Rzeszów wyłania się z kongresowego niebytu

I Forum Turystyczne Państw Karpackich stało się platformą wymiany doświadczeń i opinii o branży. Rzeszów, stolica Podkarpacia, wydaje się nie istnieć na branżowej mapie Mice. Tymczasem, w opinii ekspertów potencjał rynku jest duży.

W zakresie przygotowania do obsługi turystyki biznesowej widać progres. W mieście i na jego obrzeżach istnieje doskonała infrastruktura hotelowa, w odległości kilku kilometrów od granicy Rzeszowa funkcjonuje lotnisko (Jasionka). Również infrastruktura drogowa wygląda coraz lepiej. W województwie jest duża baza hoteli cztero- i pięcio- gwiazdkowych. Rozpoczęto także budowę Centrum Wystawienniczo-Kongresowego. W związku z czym obawy o brak odpowiedniego zaplecza dla rozwoju branży, okazują się bezzasadne. Z resztą, jak wynika z doświadczeń małopolskich, brak pełnej infrastruktury nie zamyka drogi do sukcesu. – Kraków przez wiele lat nie mając odpowiedniego zaplecza kongresowego organizował duże spotkania w obiektach takich, jak np. teatry, muzea czy inne obiekty publiczne – mówi Piotr Wilczek, wiceprezydent Federacji EFAPCO i prezes Grupy A05 Meetings & Events. – Nie brak zaplecza jest problemem, a przede wszystkim deficyt osób, które podjęłyby wyzwanie w walce o przyciągnięcie konferencji i kongresów do Polski. Branża powinna się jednoczyć w poszukiwaniu i wsparciu liderów, którzy „podniosą rękę” w głosowaniu nad wyborem lokalizacji następnego wydarzenia. Trzeba im dać wyraźny sygnał o gotowości branży do wsparcia i przejęcia większości obowiązków związanych z pozyskaniem i organizacją międzynarodowego spotkania – przekonuje.

Kompleks Krakowa
Zdaniem Magdaleny Płonki, reprezentującej Centrum Biznesowe Hoteli Bristol i Grand z Rzeszowa, międzynarodowe konferencje organizowane są na Podkarpaciu na zbyt małą, a właściwe żadną skalę.
– Przez długie lata Podkarpacie nie istniało na mapie
turystki biznesowej – mówi.
W dyskusji na temat szans i zagrożeń dla rozwoju branży spotkań na Podkarpaciu, często przytaczany był argument bliskości Krakowa, który ściąga do siebie większość imprez branżowych. O potrzebie intensywniejszej promocji województwa na mówił poseł Jan Bury – mogę oskarżyć władze wojewódzkie, że nie dbają
o promocję województwa. Rzeszów nie ma renomy Gdańska czy Krakowa, dlatego niezbędna jest promocja regionu poza granicami kraju.

Nadzieje na przyszłość

Dla zleceniodawców turystyki biznesowej ważne są lotniska międzynarodowe, sieć dróg krajowych i autostrad. Rzeszów spełnia te kryteria, w związku z czym szanse na wyłonienie się z branżowego niebytu są bardzo duże. (az)

I Forum Turystyczne Państw Karpackich, Rzeszów, 27-28 maja.

2014-08-08 09:32:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter