Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Venue dopasowane do spotkania

Meeting plannerzy, reprezentujący cztery grupy wiekowe: generację milenijną (18-32 lata), przedstawicieli tzw. generacji X (33-46 lat), osoby zaliczane do grupy wyżu demograficznego, tzw. „baby boomer” (47-65 lat) oraz osoby w wielu powyżej 66 lat mają inne preferencje dotyczące sposobu planowania i realizacji wydarzeń MICE. Z wyjątkiem ostatniej grupy, wszyscy meeting plannerzy bardzo chętnie w czasie organizowanych przez siebie wydarzeń korzystają z materiałów i rozwiązań cyfrowych.

Ogólnie rzecz biorąc przedstawiciele wszystkich pokoleń są natomiast w miarę zgodni, jeśli chodzi o preferencje dotyczące lokalizacji i wielkości eventowych i konferencyjnych venue, które są po prostu dopasowane do potrzeb konkretnego spotkania, pochodzenia i liczby uczestników biorących w nim udział oraz ich wieku – opowiedziało się za tym 55 proc. ankietowanych. Dość duża grupa 45 proc. pytanych nie zwraca jednak w ogóle uwagi na wiek zapraszanych na event gości, przy wyborze miejsca, w którym ma się on odbyć. Ich zdaniem ważniejszy jest format samej imprezy oraz jej scenariusz.
Wskazówka na przyszłość
Wszyscy pytani meeting plannerzy wskazywali na potrzebę wykorzystywania elementów networkingowych, które pomagają w wymianie doświadczeń i nawiązaniu nowych kontaktów biznesowych. Dodatkowo, przedstawiciele młodszych generacji (do 46 r.ż.) zwracają jeszcze uwagę na architekturę budynku i wystrój wnętrza, co może generować tzw. efekt WOW. Chodzi m.in. o dużą ilość otwartych przestrzeni, nowoczesne i designerskie meble oraz możliwości budowy oryginalnych scenografii. Ważne są również pokoje do mniej formalnych, prywatnych spotkań, w mniejszych grupach.
– Przeprowadzone przez nas badanie jest bardzo ważną wskazówką dla zarządców centrów konferencyjnych, obiektów eventowych, hoteli, ale także licznych convention bureaux. Warto pamiętać,
że w ciągu kilku lat duża część meeting plannerów z czasów wyżu demograficznego przejdzie na emeryturę, a ich miejsce na rynku pracy zajmą ludzie reprezentujący młodsze pokolenia – generację X i milenijną. Aby być konkurencyjnym, trzeba będzie dostosować się do ich potrzeb, przygotować ofertę zgodną z ich preferencjami, spełniającą oczekiwania. Jakie są to specyficzne wymagania, dobrze wiedzieć już teraz – tłumaczy Karyl Leigh Barnes, wiceprzewodnicząca Development Counsellors International.
Powyższe dane zostały zawarte w raporcie „Exploring Generational Preferences of European Meeting Planners” przygotowanym wspólnie przez stowarzyszenia International Association of Conference Centres (IACC) oraz Development Counsellors International (DCI). Badanie przeprowadzono na grupie 101 meeting plannerów, pochodzących z różnych krajów europejskich, reprezentujących cztery wymienione wyżej grupy wiekowe. (mk)

2014-08-12 09:16:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter