Piaszczyste plaże, łagodny klimat, ciekawa kultura i zabytki. Portugalia to atrakcyjny kierunek turystyczny
– coraz chętniej wykorzystywany przez organizatorów incentive.
Według Światowej Organizacji Turystyki (WTO) Portugalia zajmuje 25. miejsce na świecie wśród najpopularniejszych kierunków turystycznych. W 2013 r. zarezerwowano tam ponad 40 mln noclegów, co oznacza wzrost o 5 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Duża w tym zasługa turystów biznesowych, którzy coraz chętniej wybierają Portugalię na kierunek podróży motywacyjnych, a także organizują tam konferencje i kongresy.
Atrakcyjne ceny
Jak wynika ze statystyk Portugalię odwiedza najwięcej gości z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii i Francji. Dotyczy to zarówno turystów biznesowych, jak i indywidualnych. Z Polski w ubiegłym roku przyjechało tam 125 tys. osób (nasz kraj uplasował się na 13. miejscu). I tutaj, podobnie jak w przypadku innych państw sporą grupę stanowili uczestnicy programów incentive oraz innego typu wyjazdów biznesowych. – Specjalizujemy się w organizacji podróży incentive. Portugalia to bardzo różnorodny, a przy tym również jeden z naszych najtańszych kierunków dla wyjazdów firmowych. Ten dobry stosunek ceny do jakości sprawia, że jest coraz chętniej wybieraną destynacją, także przez polskich klientów – mówi Halina Wojsław, specjalista ds. turystyki w biurze Travel Expierence. Organizatorzy programów motywacyjnych zakończonych incentive najczęściej wybierają Portugalię, jako alternatywę dla nieco droższej Hiszpanii oraz Włoch. Są to przeważnie grupy ok. 30 os., które wyjeżdżają tam na 4-5 dni. – Atutem Portugalii jest poza tym fakt, że w dalszym ciągu jest to kraj „nie odkryty”, w którym wiele osób jeszcze nie było. Takie nowości zawsze cieszą się dużym powodzeniem – dodaje Halina Wojsław.
Nowe połączenia
Na większą liczbę wyjazdów polskich turystów do Portugalii w najbliższym czasie mogą wpłynąć też nowe, bezpośrednie połączenia lotnicze, jakie od przyszłego roku planują uruchomić linie Wizzair.
– Oczywiście są klienci, którzy nie zdecydują się na organizację wyjazdu incentive
z wykorzystaniem tzw. tanich linii lotniczych. Wielu firmom to jednak nie przeszkadza – tłumaczy Halina Wojsław.
Bogata oferta
W związku z dużym zainteresowaniem Portugalią, ze strony grup MICE-owych POT zorganizowała w Warszawie workshop, w którym wzięło udział 27 wystawców – przede wszystkim firm DMC oraz przedstawicieli hoteli i biur podróży. Prezentowali oni swoje usługi oraz zachwalali poszczególne regiony turystyczne. – W Portugalii można organizować dużo wyjazdów profilowanych. To m.in. turystyka aktywna na Maderze, golf połączony ze zwiedzaniem zamków. To, w połączeniu z bogatą ofertą dobrych hoteli i centrów konferencyjnych sprawia, że turystyka biznesowa jest tam tak popularna – mówi Barbara Klary, sales representative Poland w biurze JC Tours. (mk)
Workshop portugalski, 6 października, hotel Intercontinental, Warszawa