close
|
|
Organizatorzy incentive travel staną się partnerami biznesowymi firm
Nowe drogi dotarcia do klientów, pogłębiona diagnoza problemów zleceniodawców i program incentive,
jako ich rozwiązanie – tak będzie wyglądało branżowe jutro.
Wymagania w branży incentive z roku na rok rosną. Zleceniodawcy żądają usług na najwyższym poziomie, ale dysponują coraz mniejszymi budżetami. Agencje coraz agresywniej walczą o klientów panuje duża konkurencja. Jak radzić sobie w takiej sytuacji rynkowej?
Gdzie szukać klientów
Aby znaleźć klientów, trzeba więc obserwować gospodarkę i monitorować możliwości poszczególnych branż. Według przewidywań w tym roku największy potencjał drzemie w sektorach farmaceutycznym, budowlanym i IT.
Zmiana praktyk
W środowisku międzynarodowym coraz częściej odchodzi się od poziomu sprzedawcy, czy dostarczyciela usług MICE. Firmy takie jak Ovation Global DMC uczą swoich współpracowników zupełnie innej formy starania się o klienta.
Aby potencjalnemu zleceniodawcy zaoferować idealny produkt, naprawdę skrojony na miarę, trzeba go dokładnie poznać. Nie wystarczy jedynie powierzchowna rozmowa o problemach w firmie. Dlatego coraz częściej instytucje tego typu oferują darmowy konsulting. Podczas wielu spotkań z przedstawicielami firm danej branży mogą naprawdę poznać problemy i trudności, przed którymi w swojej codziennej pracy stają ich przedstawiciele. Przy okazji spotykają się także z ludźmi pracującymi w danej instytucji, zarządem i prezesami, a nie tylko z osobami z działów marketingu odpowiedzialnymi za zakup usług MICE. Z czasem osoby te są w stanie wczuć się w sytuację swoich klientów, mówić ich językiem. Stają się zaprzyjaźnioną firmą, a nie tylko kolejnym sprzedawcą, który puka do drzwi, aby sprzedać konferencję, czy wyjazd. Dzięki temu zyskują zaufanie, potrafią lepiej zdiagnozować sytuację klienta i co za tym idzie dopasować program idealnie do jego potrzeb.
Rok wyzwań
Jak będzie wyglądał kolejny rok w branży incentive? W kwestiach związanych z płatnościami przewidywania nie są pesymistyczne. Budżety, podobnie jak w ubiegłych latach, będą bardzo restrykcyjne, każda złotówka wydana na wyjazd brana będzie przez klientów pod przysłowiową lupę. Podobnie nie wiele zmienić się ma w kwestii płatności. Zleceniodawcy będą się starali walczyć o długie terminy płatności i brak zaliczek, co stawia organizatorów w dość trudnym położeniu.
Klienci coraz częściej wyznają zasadę „Doświadczenie to nowy luksus”. Pod tym znakiem mają być organizowane wyjazdy incentive również w tym roku. W związku z cięciami budżetowymi coraz mniej firm stać na pięciogwiazdkowe hotele. Z drugiej strony nawet te, które mogą sobie pozwolić na luksus coraz częściej rezygnują z niego na korzyść autentyczności. Wyjeżdżając do Afryki wolą nocować w miejscu, gdzie poczują prawdziwy klimat danej destynacji, niż w najwyższej klasy hotelu. (mg)
Dyskusja branżowa SOIT – Dokąd zmierza incentive travel? 17 grudnia 2014 r. Hotel Westin
2015-02-12 13:14:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie »
Dołącz do dyskusji na FB »
|
|
Personalnie... Iwona Głuchowska
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.
O sobie:
Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.
|
|