Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Aplikacje mobilne zdominowały rynek spotkań

Aż 85 proc. meeting plannerów wykorzystuje mobilne technologie w trakcie swoich imprez. Cztery lata temu było ich tylko 9 proc. Dzisiaj tego typu aplikacje to już więc nie tylko dodatek do eventu, ale jego żelazny element.

   Dane zostały przedstawione przez Corbina Balla (Corbin Ball Associates). Podobnie wyglądają też wyniki badania SITE Index – aż 86 proc. respondentów przyznało w nim, że korzysta z mobilnych aplikacji, które stanowią kompendium wiedzy na temat wydarzenia, w którym biorą udział. Prym wiodą niewątpliwie narzędzia lokalizacyjne. Popularnym już od jakiegoś czasu rozwiązaniem jest też dokonywanie rejestracji na imprezy za pomocą specjalnie w tym celu stworzonych aplikacji mobilnych – nowością jest jednak wykorzystywanie tychże aplikacji właśnie w celu check-in w hotelach.

Lokalizacja to podstawa
   Aplikacje lokalizacyjne mają ułatwić uczestnikom poruszanie się po obiektach, w których odbywają się spotkania lub targi. O ile na zewnątrz w celu dotarcia do konkretnego punktu wystarcza zwykły GPS, jego użycie wewnątrz sali konferencyjnej może okazać się kłopotliwe. Po pierwsze ze względu na zakłócenia w dostawie sygnału z satelity, po drugie przez bardzo dużą dokładność z jaką takie urządzenia miałyby „prowadzić” swojego użytkownika. W rozwiązaniu problemu przełomowy okazał się zaprezentowany przez Apple czujnik lokalizacyjny iBeacon wykorzystujący technologię Bluetooth. Zasada jego działania jest prosta – w pomieszczeniu, w którym odbywa się event montowane są stacje iBeacon. Te docierają do odbiornika – czyli do smartfonów. Dzięki temu ich użytkownicy mogą być nie tylko dokładnie skierowani do konkretnego wystawcy, ale także otrzymać niezbędne informacje na jego temat – o usługach, które oferuje. Także w czasie konferencji system pokieruje gości do odpowiednich sal, przedstawi program i tematy wykładów, sylwetki prelegentów etc. Co ważne, aby korzystać z iBeacon nie trzeba posiadać produktów Apple. Inne narzędzia tego typu to m.in. The Live Group's Locator (który otrzymał nawet nagrodę Technology Watch w czasie ubiegłorocznych targów EIBTM w Barcelonie) oraz aplikacja Networking Nearby autorstwa DoubleDutch's – pozwalają one swoim użytkownikom na znalezienie nie tylko konkretnych miejsc, ale i osób, z którymi chcą się oni spotkać.

Oszczędność czasu
    Aktualnie, pojawiły się także programy umożliwiające przeprowadzanie procesu zameldowania i wymeldowania z hotelu – bez konieczności oczekiwania przy recepcji. Takie rozwiązanie wprowadziła już sieć hotelowa Marriott, dla członków swojego programu Marriott Rewards. Gościom pozostaje tylko zgłoszenie się po wcześniej zaprogramowaną kartę. Jeszcze dalej posunęły się Starwood i Hilton – w niektórych obiektach tych sieci, aby dostać się do pokoju wystarczy zamiast karty-klucza przyłożyć do zamka smartfon, którzy poprzez Bluetooth otworzy drzwi. Takie rozwiązanie ma zostać bardziej upowszechnione już w tym roku. Do innych nowości można zaliczyć jeszcze narzędzia umożliwiające transmisję prezentacji wyświetlanych na rzutniku prosto na ekrany smartfonów i tabletów osób biorących udział w konferencji. Takie usługi oferuje m.in. Lintelus (NiceMeeting) oraz Microsoft (nowo wydana aplikacja Bing Pulse 2.0).
    Listę najbardziej znaczących nowinek technicznych, które służą optymalizacji czasu spędzonego na konferencjach, kongresach, eventach i targach opublikował niedawno portal Meetings and Conventions (M&C). (mk)
www.meetings-conventions.com

2015-03-03 13:07:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter