Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Więcej spotkań w Katowicach

Katowice opublikowały raport dotyczący turystyki biznesowej w regionie. Stolica Górnego Śląska wyrasta na nową potęgę przemysłu spotkań. Według raportu w Katowicach w 2014 r. zorganizowano 7042 spotkania. A to daje wynik o 16,7 proc. lepszy, niż w roku 2013.

Wydatki uczestników
Podobnie jak w latach ubiegłych wzięto pod lupę wydatki uczestników spotkań biznesowych. Zdecydowanie większe przychody dla miasta generowały imprezy trwające dwa i więcej dni, a tych było 1 127. Goście korzystający z noclegu w Katowicach wydawali średnio około 642,4 zł (w 2013 zł-579,2 zł), w tym na nocleg 286,2 zł (w 2013 r.-282,8 zł.). Największą część wydatków stanowiły koszty noclegów.

Atrakcyjna destynacja

Powodów wzrostu liczby spotkań organizowanych w Katowicach może być wiele. Wśród nich np. nowe inwestycje, które przyczyniają się do polepszenia infrastruktury konferencyjnej. Najważniejsze z nich to nowy budynek Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia i kontynuacja budowy Międzynarodowego Centrum Kongresowego. Magnesem dla turystyki biznesowej okazały się także wydarzenia sportowe i kulturalne organizowane w regionie, m.in. mecze w ramach Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2014, Festiwal Tauron Nowa Muzyka.
– Przeszło siedem tysięcy udokumentowanych spotkań konferencyjnych w Katowicach w 2014 r. jednoznacznie świadczy, że stolica Górnego Śląska znajduje się w pierwszej lidze polskich miast w segmencie MICE. Jestem przekonany, że wraz z otwarciem w marcu Międzynarodowego Centrum Kongresowego zostanie tu zorganizowanych wiele nowych wydarzeń kongresowych, konferencyjnych, które jeszcze bardziej umocnią markę Katowic jako miasta przemysłu spotkań – mówi Krystian Gryglaszewski UM Katowice Wydział Promocji.
Cieślikowski, autor raportu, podkreśla, że istnieją sfery dotyczące przemysłu spotkań, nad którymi warto popracować, aby zapewnić miastu większe wpływy z tego typu działalności. Jak czytamy w raporcie dużym wyzwaniem jest aktywizacja uczestników spotkań jednodniowych do korzystania z usług lub zakupów w mieście. Wyniki raportu wskazują, że ponad 40 proc. delegatów nie realizuje żadnych osobistych wydatków w Katowicach. (mg)

2015-03-09 16:54:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter