|
|
SOIT: Incentive skuteczny w B2B
Incentive travel to skuteczne narzędzie motywacyjne – przekonywali prelegenci podczas
zorganizowanej przez stowarzyszenie konferencji „Ponieważ świata nie poznaje się zza biurka. Skuteczne działania B2B”.
To pierwsza z dwóch konferencji zaplanowanych przez stowarzyszenie w tym roku. Skierowana była do klientów, a jej tematem uczyniono zaprezentowanie roli incentive travel jako skutecznego narzędzia biznesowego z trzech punktów widzenia: teoretycznego, praktycznego i ekonomicznego. – Wybierając prelegentów szukaliśmy praktyków. Osób, które na bazie swojego doświadczenia zawodowego i zdobytej wiedzy mogą podzielić się z uczestnikami konferencji czymś wartościowym – powiedziała Justyna Skubis z SOIT.
Motywacja w trakcie kryzysu
– Aby skutecznie motywować należy pamiętać o tym jak działają mechanizmy motywacyjne i zadać sobie pytanie: co pobudza ludzi? – przekonywała dr Katarzyna Korpolewska, która prowadziła pierwszą część konferencji. Jej zdaniem jest to inspiracja, szansa rozwoju osobistego, wspólne doświadczenia, szacunek dla jednostki, okazja do sprawdzenia się i odniesienia sukcesów, samodzielność, zaangażowanie i troska oraz inwestowanie. Jak łatwo można wywnioskować tych potrzeb nie są w stanie zapewnić ani premie pieniężne ani nagrody rzeczowe przyznawane pracownikom. Rozwiązaniem jest natomiast dobrze zbudowany program incentive travel. Jednocześnie patrząc z teoretycznego punktu widzenia, aby pracownicy osiągali dobre wyniki, trzeba ich stale motywować. Dr Korpolewska zwróciła również uwagę, że motywowanie jest szczególnie ważne w czasach kryzysu, kiedy osiąganie wyznaczonych przez pracowników czy partnerów celów jest okupione znacznie większym wysiłkiem.
Incentive poprawia relacje z klientem
– Program incentive travel to ogromna inwestycja i unikalna okazja do nawiązania relacji i budowy wzajemnego zaufania z partnerami B2B – przekonywał Marcin Piróg, prezes zarządu PLL LOT. – Podstawowym czynnikiem wzrostu firmy, która ma długi kanał dystrybucji są relacje z klientem, a my byliśmy niekorzystnie oceniani w tym obszarze – dodał. Firma musiała zatem szybko znaleźć dobre rozwiązanie. – Postawiliśmy na incentive travel. Dzięki temu narzędziu już po pierwszym roku jego stosowania przesunęliśmy się na pierwszą pozycję wśród ocenianych firm – dodał Marcin Piróg. Zaznaczył przy tym, że organizacja wyjazdów incentive zawsze musi pokrywać się ze strategią marketingową firmy. Jego zdaniem współpraca najlepiej sprawdza się z jednym podwykonawcą, który z biegiem czasu staje się partnerem w kreowaniu wizerunku firmy wśród klientów.
Incentive efektywny ekonomicznie
– Efektywność to rezultat podjętych działań opisany przez relację uzyskanych efektów do poniesionych kosztów – powiedziała Agnieszka Majkowska, dodając, że jeżeli porówna się koszty czasowe i finansowe jakie trzeba ponieść przy okazji organizacji, a jakie efekty udaje się osiągnąć, to z tej perspektywy program incentive travel okazuje się najbardziej efektywny. Jej zdaniem obecnie najlepsze efekty dają narzędzia wykorzystujące marketing emocjonalny, a incentive, którego elementem jest dostarczenie wrażeń i przyjemności, doskonale się do tego nadaje. (kw)
„Ponieważ świata nie poznaje się zza biurka. Skuteczne działania B2B”; 13 marca 2012, Warszawa; www.soit.net.pl
Zdaniem organizatora
Akademia SOIT to profesjonalne warsztaty szkoleniowe, które mają za zadanie przekazanie wiedzy w wybranym obszarze tematycznym oraz nauczenie uczestników pewnej konkretnej kompetencji. W przypadku konferencji oczywiście również chcemy przekazać uczestnikom wiedzę, ale nie jest to warsztat, gdzie można by ją przećwiczyć. Na Akademii SOIT chcemy prezentować tematy z ciekawej perspektywy, zachęcać do działania w taki lub inny sposób, dzielić się doświadczeniami i inspirować. Zależy nam też na zachęcie do dyskusji i wymiany poglądów na tematy istotne dla organizatorów incentive travel.
2012-04-24 16:38:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie »
Dołącz do dyskusji na FB »
|
|
Personalnie... Iwona Głuchowska
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.
O sobie:
Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.
|